Gå til innhold

Hjelp med Nikon D3000


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg mitt første digitale speilrefleks kamera, noe jeg har hatt lyst til lenge. Men når jeg skal ta bilder med det, så stiller ikke kameraet seg til det skarpeste. det blir ikke ordentlige bilder. blir bare grumsete uansett avstand. på EOS 450D så fikk jeg klare og skarpe bilder, men ikke på nikon kameraet? er det noen innstillinger med autofokusen jeg må ta? jeg har lest litt på manualene som fulgte med og prøvd litt forskjellige innstillinger på kameraet, men det ser ikke ut som at noe av det fungerer.

 

Er det noen her som kunne hjulpet meg?

 

 

Takk

Marius K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du behøver ikek å ta deg nær av følgende, men det er flere som har gått på den smellen..

 

Har du slått på AF på objektivet? :p

Om du har det og du setter kameraet på fullautomatikk (grønne feltet på modeselectoren) og sikter mot noe godt opplyst så burde det jo gå.

Har også vert borti de som mener alle bildene blir grumsete.. men i virkeligheten har de aldri sett på bildene.. de ser bare inn i dioptere bak.. og så har de ikke justert den in etter øyet sitt.. :p (det lille hullet du ser inni bak når du skal ta bilder.

Lenke til kommentar
Du behøver ikek å ta deg nær av følgende, men det er flere som har gått på den smellen..

 

Har du slått på AF på objektivet? :p

Om du har det og du setter kameraet på fullautomatikk (grønne feltet på modeselectoren) og sikter mot noe godt opplyst så burde det jo gå.

Har også vert borti de som mener alle bildene blir grumsete.. men i virkeligheten har de aldri sett på bildene.. de ser bare inn i dioptere bak.. og så har de ikke justert den in etter øyet sitt.. :p (det lille hullet du ser inni bak når du skal ta bilder.

 

Ser ut som at jeg fikk til det nå. fikk en til å fikse det =)

takk for tipset! jeg hadde ikke funnet ut av det uten din hjelp =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...