Gå til innhold

La Roux - albumguide


mesha

Anbefalte innlegg

Diskografi:

  • 2009 - La Roux

La Roux (2009)

 

LAROUXALBUM.jpg

 

Innledning

La Roux sin første plate er inspirert av 80-talls synth/electropop. Hun var først interessert i folkemusikk, men senere rettet interessen mot pop, deretter synth/electropop. Yazoo, Erasure og Depeche Mode er band som blant annet La Roux hentet sin inspirasjon fra. Første singelen var "Quicksand", hvor da "In for the kill", "Bulletproof" og "I'm not your toy" kom senere.

 

Melodiene på albumet kan på et vis minne litt om en theme/intro sang til et SEGA/NES spill. Sangene er veldig fengende både i form av tekst og rytme. Å hente inspirasjon fra nesten 30 år gammel "ubrukt" sjanger er absolutt lov så lenge man gjør det med stil.

 

Konklusjon

Jeg ble ikke født på 80-tallet og jeg har aldri hørt på 80-talls electropop, men La Roux sitt første album noe av det kuleste jeg har hørt på lenge av musikk generelt. Jeg hører på mye forskjellig musikk, men La Roux er uten tvil helt noe for seg selv. Dette albumet er utrolig fengende spesielt pga bruken av synth. La Roux har hentet inn igjen electro/synthpopen med eleganse, og dette er en type sjanger som jeg tror faktisk kan falle i smak hos de aller fleste.

 

Sporliste:

 

 

1. "In for the Kill" – 4:08

2. "Tigerlily" (Jackson, Langmaid, Darren Berry) – 3:24

3. "Quicksand" – 3:05

4. "Bulletproof" – 3:25

5. "Colourless Colour" (Jackson, Ben Hirst) – 3:28

6. "I'm Not Your Toy" – 3:18

7. "Cover My Eyes" – 4:32

8. "As If by Magic" – 3:51

9. "Fascination" – 3:41

10. "Reflections Are Protection" – 4:18

11. "Armour Love" (Jackson, Langmaid, Berry) – 3:53

12. "Growing Pains" (UK Bonus Track) (Jackson, Langmaid, Jeff Patterson) – 3:26

 

 

 

Sjanger: Electropop, Synthpop

Høydepunkt: "I'm not your toy", "Cover my eyes", "Quicksand", "Bulletproof", "In for the kill"

Karakter: 9/10

 

Se filmen hos Youtube

Endret av mesha
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vet faktisk ikke hvem som er i samme "klasse" som hun, men jeg kan godt anbefale en annen artist jeg selv begynte å høre på i fjor, nemlig Miike Snow. Sanger som; Animal, Burial, Cult Logic, Song for No one, er ganske digg;)

 

Ellers er Daft Punk dyktige med synthen, men det antar jeg du vet fra før:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...