Gå til innhold

Bruke samsung surroundforsterker med pioneer høyttalere. Dumt?


Anbefalte innlegg

Jeg har et Samsung HTX-251 hjemmekinoanlegg, og høyttalere fra et Pioneer hjemmekinoanlegg. Pioneer høyttalerne er bedre, så tenkte jeg skulle bruke de høyttalerne sammen med samsung surroundforsterkeren. Er dette dumt? Eller vil det fungere bra? Gir vel 800W den samsung forsterkeren, så bør ha nok kraft til å drive de ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler sterkt på at den forsterkern der yter noe særlig mer en 5-10watt reell effekt. (!)

 

Nei, er jo 800 watt, og ikke RMS watt, det er riktig. Men kraftigere enn en vanlig surround forsterker, det er den.

Uansett, Pioneer høyttalerne er fra et surround anlegg de også, så de krever jo ikke allverden med effekt. Tror dere at dette vil fungere greit, eller er det ekstremt dumt å kombinere systemer på denne måten?

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at den forsterkern der yter noe særlig mer en 5-10watt reell effekt. (!)

 

Nei, er jo 800 watt, og ikke RMS watt, det er riktig. Men kraftigere enn en vanlig surround forsterker, det er den.

Uansett, Pioneer høyttalerne er fra et surround anlegg de også, så de krever jo ikke allverden med effekt. Tror dere at dette vil fungere greit, eller er det ekstremt dumt å kombinere systemer på denne måten?

 

Ikke for å være kjip, men denne er IKKE kraftigere enn en "vanlig hjemmekinoforsterker"..

En løsning som dette med innebygd DVD spiller og "lakriskabelfester" bak vil i de fleste tilfeller ikke kunne konkurere med en dedikert hjemmekinoreciever hverken på effekt eller lydkvalitet.

 

Er høytalerne du snakker om fra et tilsvarende anlegg vil det nok fungere fint som snus, men er det litt størrelse på dem vil nok Samsungen din knele ganske fort dessverre.

 

-Fredrik

Lenke til kommentar
Energiforbruk 60W :p

 

Hvilke Pioneer høyttalere er det snakk om?

 

Har nå testet det ut. Fungerte kjempe bra. Grunnen til at jeg skulle bruke samsung forsterkeren, er på grunn av at den er penere å se på. Testet ut først med pioneer forsterkeren, også koblet jeg høyttalerne inn på samsung surround forsterkeren. Fungerer faktisk enda bedre! Er nok litt kraftigere samsung forsterkeren, enn pioneer.

 

Takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...