Gå til innhold

helt grønn på å legge inn mp3 ipod touch


Anbefalte innlegg

Guttungen har fått en av disse helvetesmaskinene i julegave og jeg blir sittende med dette og skal prøve å legge inn musikk. Kort fortalt; jeg er grønn på alt som har med eplekomputere å gjøre, jeg har lastet inn itunes, men får ikke hentet inn musikken der i det de kaller spillelister. Får selvfølgelig ikke lagt inn noe på selve ipoden. jeg vet ikke hva jeg gjør galt, kanskje noen kan gi meg en lettforklarlig inngangsbillet til å forstå dette?

 

dette har jeg gjort:

registrert slik jeg fikk beskjed om

lagt inn i tunes slik jeg fikk beksjed

oppdatert programvare

trykket på synkroniseringskanppen

satt ipoden til fabrikkinnstilling

tatt den ut/satt inn i usben minst 50 ganger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må passe på at alt av musikk du vil få lastet inn på iPod'en ligger under "Musikk".

 

post-205234-1262120433.png

 

Når du trykker på "Musikk" vil du få en liste over all kjøpt og importert musikk.

 

 

Om du ikke har noe musikk liggende her kan du hente musikk fra dataen ved å ta tak i MP3-filen og dra den over. Om du vil importere fra CD gjøres det slik:

 

1. Putt inn CD

2. Du vil da i iTunes få opp dette bildet:

post-205234-1262121314_thumb.png

3. Du velger "ja" og vips så har du sangene i biblioteket

 

 

For å overføre sangene til iPoden gjør du slik:

 

1. Koble iPod til data via USB-kabel

2. Den skal nå begynne å synkronisere med en gang

3. Om musikken ikke blir synkronisert går du inn på iPoden (i sidemenyen) > Musikk øverst inne på iPoden og markerer slik: post-205234-1262121805_thumb.png

4. Trykk deretter "bruk" nederst i hjønet

 

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar
Hvor har du lagt musikken? Ligger alt av musikk du vil legge inn på iPod i biblioteket under musikk? :p

 

 

Du må passe på at alt av musikk du vil få lastet inn på iPod'en ligger under "Musikk".

 

post-205234-1262120433.png

 

Når du trykker på "Musikk" vil du få en liste over all kjøpt og importert musikk.

 

problemet er at jeg kommer ikke dit en gang. Jeg har all musikk liggende på mp3 filer på harddisk. Før har jeg overført disse svært enkelt til div mp3 spillere og mobiltelefoner uten noe som helst problem.

 

itunes bildet mitt ser altså slik ut:

post-82605-1262126606_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Oja! Det som er problemet. Prøv å utvide vinduet nedover og mot høyre. Om jeg husker riktig skal det være en fortsettelse-knapp der (nederst i høyre hjørne)

 

Da fant jeg ut av det. Det som er problemet filformatet "Free Lossless Audio Codec" eller FLAC som det også blir kalt. Jeg prøvde med dette formatet først. Itunes takler tydeligvis ikke disse filene og derfor legger de seg ikke inn. Da eg prøvde med en mp3 fil gikk det greit. neste spørsmål da er; må disse FLAC filene konverteres til mp3 for å legges inn i itunes?

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Mediamonkey til å overføre. Det fungerer helt fint på en normal og intuitiv måte(I motsetning til itunes faenskapet) Men pass på at du merker av "Manually manage music and videos" inne i itunes. Hvis ikke kan itunes finne på å fjerne filene som du har lagt inn neste gang du syncer med itunes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...