Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc Starter men restarter eller fryser seg etter windows load


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg ny pc før jul som ikkje vil starte heilt opp.

Kjører Win7

Når Windows er ferdi å loade så restarter den seg eller kommer til passord å fryser etter 1-5 sec.

har Prøvd å bruke en annen hdd men med samme problem.

Prøvd å kjøre Memtest men vill ikkje boote fra usb penn.

 

Maskinvare:

 

HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB 7200RPM SATA/300 32Mb

DELTACO NÄTDEL 450W ATX12V V2.0 PCI-E 120MM FAN

PNY DDR3 PREMIUM RAM 6GB PC3-10666 (3X2GB)

AMD ATHLON II X4 620 2.6GHZ 2MB SOCKET AM3 BOX

GIGABYTE GA-MA770T-UD3P AM3 ATX

ACE MIDITOWER ECCO 420 ATX BLACK + 120MM FLÄKT

XFX RADEON HD5750 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

 

Mvh

Håkon K P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å skrive at maskinen stod på å funket fint i 7-8 timer etter at eg formaterte den.

dette var hos en kompiss, men når eg kom heim så starta den å virket en liten stund før den fraus.

side den gang har eg ikkje klart å slå den helt på.

har prøvd å koble til kun de som var tilkoblet når eg var hos kompissen utenom skjerm(lånte en hos han) har prøvd 2 skjermer heime.

 

bør eg bytte psu`en i en større? har avtalt med butikk da eg blei usikker på om denne var kraftig nok, men var litt for sein med å angre å bytte.

men tenkte å teste ram etc. før eg sender inn psu. kan noen linke til et bra program til dette som eg kan boote fra usb pen eller cd?

 

Mvh

Håkon K P

Lenke til kommentar
..., men tenkte å teste ram etc. før eg sender inn psu. kan noen linke til et bra program til dette som eg kan boote fra usb pen eller cd?

Hvorfor ikke først prøve Windows:

Control Panel -> Administrative Tools -> Windows Memory Diagnostic

 

 

Kommer meg ikkje inn i windows:(

pc fryser etter load.

 

skulle instalere win7 på en eldre hdd for å sjekke om problemet låg på den nye, men da fraus pc`en etter "windows pakker ut filene"

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere problemer med w7 og enkelte HDD. Ganske enkelt så ville den ikke installere på de fleste av diskene mine. Den eneste det gikk sånn nogenlunde greit på var en gammel raptor disk. Men hos meg frøst det kun i det man pakket ut filer, har ikke opplevd at den fryser etter at W7 har startet. (Kun i oppstarten, og da funker en kjapp "reboot")

 

Min erfaring av W7 er at den pleier å finne det meste av HW, men det kan jo hende at du har noe som skaper problemer (nettverkskort, minne eller noe lignende.)

 

Har du puttet noe nytt inn i PCen etter at du kom hjem fra kameraten din? Webkamera, hodetelefoner med innebygget lydkort, et ukurant tastatur (som feks G15)?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt flere problemer med w7 og enkelte HDD. Ganske enkelt så ville den ikke installere på de fleste av diskene mine. Den eneste det gikk sånn nogenlunde greit på var en gammel raptor disk. Men hos meg frøst det kun i det man pakket ut filer, har ikke opplevd at den fryser etter at W7 har startet. (Kun i oppstarten, og da funker en kjapp "reboot")

 

Min erfaring av W7 er at den pleier å finne det meste av HW, men det kan jo hende at du har noe som skaper problemer (nettverkskort, minne eller noe lignende.)

 

Har du puttet noe nytt inn i PCen etter at du kom hjem fra kameraten din? Webkamera, hodetelefoner med innebygget lydkort, et ukurant tastatur (som feks G15)?

 

 

eneste som er nytt er skjermen å lyd anlegg. men har prøvd med annen skjerm å koblet til kun de som var hos kompissen min uten om den skjermen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjørte hirens og testet cpu, ram uten nokon problem.

kjørte og gpu test i windows, men når den var ferdig fraus maskina igjen.

 

maskina sto på i 3-4 timer spilte og instalerte div program men når eg opna opera og begynte å instalere directX så restartet den seg.

 

 

Så da sendte eg mail til DustinHome og fikk tilsendt ny psu(Ace Rawdeal 620w)(gratis:D)

 

fikk psu`en i dag og har koblet den til men maskinen fryser fortsatt så er i tvil om på at de er strømmangel:\

 

 

Nokon som har ein ide på kva de kan vere?

 

 

Håkon KP

Lenke til kommentar

startet maskinen i gaar kveld og startet cpuid og den viste at 39C paa baade tmp1 og 2 men paa tmp3 viste den 79C, synst dette var veldig varmt.

 

las at tmp3 er Northbrigde og kan de vere at failsafen som staar paa i bios gjOr at den restarter/fryser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...