Gå til innhold

Løs "slider" på ny W995


Cactupuss

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en ny SE W995 til jul og er såklart kjempefornøyd, men det er et lite problem :(

"Slideren" er liksom litt løs, og når man bruker navigasjonstastane (de under skjermen) så fjærer liksom hele overdelen. Det er jo i seg selv ikke et stort problem, men når du får noe nytt vil du såklart at det skal være "mint."

Spørsmålet er da om dette er nok til at jeg kan kreve den reparert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk innom en butikk, og sjekk med utstillingsmodellen om det er samme følelse på den. Kan være at den skal være sånn. Hvis ikke, så ville jeg fått noen til å sjekke om det er en feil med din mobil. I såfall kan den bli enda løsere med tiden, og eventuelt bli ødelagt. Derfor bør den repareres med mindre det er meningen at den skal være så løs.

 

Slidere og lignende er nødt til å være litt løse. Hvis ikke vil de jo ikke slide, eller slites unødvendig fort.

Lenke til kommentar

Ja, ville levert den inn der du kjøpte den, så raskt som mulig og helst i morgen. Da kan det være at du får en ny en på stedet iflg. de såkalte DOA-reglene (Dead On Arrival) som hos mange produsenter sier at man får et nytt produkt om en defekt viser seg i løpet av den første uken/to første ukene eller lignende. Det er ingen rettighet du har i følge forbrukerkjøpsloven, men en "garanti" som enkelte produsenter gir deg frivillig.

 

Er den kjøpt på en nettbutikk vil det komplisere det litt da du må sende den inn for å få de til å sjekke den. De sender gjerne bare direkte til verkstedet, og det kan bli vanskeligere å få gjennomslag for DOA. Men jeg ville ringt og forhørt meg først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...