Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøp av bærbar pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe ny bærbar pc, men har litt problemer med og finne ut hva som passer for meg. Jeg skal benytte pc-en til surfing.etc og spilling. pc-en må ikke kjøre graffiken på det høyeste eller ha den beste oppløsningen, så lenge den kjører spilla sånn ok :) Har sett på en del forksjellige som F.eks:Denne? Eller Denne? Har forresten budsjett fra 0-8000kr :) Er takknemlig for kjapt svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konge :thumbup: Du har ikke noen tips til pc-er innenfor mitt budsjett da? :p

 

jeg kan ikke garantere hvor godt de vil klare AC, da jeg aldri har spilt det på pc :)

Men spill som modern warfare 2, cod 4, WoW, null problem, men igjen, ikke regn med å fyre opp på ultra :p

 

Men vi har denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...vilion-dv7-2280 utsolgt :(

 

og denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...5EO/hp-pavilion

 

Noe bestemt merke du er lysten på? :)

 

Den som var utsolgt har de på >>komplett.no<< med dobbel så stor hdd, men grusomt mye dyrere.

Lenke til kommentar

er en HP PAVILION DV7-3011 17"/M300/4GB/320GB en pc som man kan spill de fleste spill på??

 

 

# Prosessortype AMD Athlon™ II tokjerners prosessor M300, 2 GHz, Nivå 2-cache 1 MB

 

# Operativsystem installert Ekte Windows® 7 Home Premium (64-bits)

 

# Standardminne 4096 MB (2 x 2048 MB)

 

# Maksimalt minne Støtter opptil 8 GB DDR3-minne

 

# Interne stasjoner 320 GB SATA-harddisk,7200 rpm

 

# Harddiskbeskyttelse HP ProtectSmart Hard Drive Protection

 

# Optisk stasjonstype Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag

 

# Minnekortenhet Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

 

# Nettverksgrensesnitt Integrert 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN

 

# Trådløse teknologier 802.11 b/g

 

# Trådløs funksjon Bluetooth® trådløst nettverk

 

# Eksterne I/O-porter 4 (4. delt med Esata-port) USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 eSata- +

 

USB-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ45 Ethernet-kontakt, utvidelsesport, 2 hodetelefonutganger,

 

1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, Consumer IR, kabelforankringskontakt

 

# Videoopptaksgrensesnitt IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt

 

# Utvidelsesspor 1 ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

 

# Skjermstørrelse 17,3" diagonalt High Definition HP LED Brightview-skjerm

 

# Skjermoppløsning 1600 x 900

 

# Navn på grafikksystem ATI Radeon™ HD 4650-grafikk

 

# Skjermminne Opptil 2815 MB grafikkminne totalt med 1 GB dedikert DDR3

 

# Webcam HP Pavilion webkamera med integrert digital mikrofon. VGA low-light

 

# Fjernkontroll HP mobil fjernkontroll

 

# Høyttalere og mikrofon Altec Lansing-høyttalere med integrert subwoofer

 

# Tastatur Tastatur i full størrelse med integrert numerisk tastatur

 

# Type strømforsyning 90 W vekselstrømadapter

 

# Pekeenhet TouchPad med på/av-knapp og egen sone for vertikal rulling opp/ned

 

# Batteritype 8-cellers litium-ion-batteri (Li-Ion)

 

https://www.mamoz.no/produkt/VJ735EA%23UUW/..._4GB_320GB.html

Lenke til kommentar
er en HP PAVILION DV7-3011 17"/M300/4GB/320GB en pc som man kan spill de fleste spill på??

du trenger å ta med 2 ting i stedet for å ta med all den informasjonen:

Prosessor og skjermkort :)

 

Den klarer nok de alle fleste på markedet i dag, med variabel grafikk. Crysis: Low til medium, modern warfare 2: medium til high, cod4: high

GPU'en er den viktigste faktoren her, og det var den jeg tok utgangspunkt i :)

 

CPU'en er langt fra dårlig, men det FINNES jo bedre, som en Core 2 Duo P8700 2.53 GHz prosessor som ikke er så mye dyrere:) men igjen, skjermkortet er det viktigste å tenke på når det gjelder gaming, men man må jo ha en brukbar CPU, så da passer c2d meget bra :)

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar
så den pcen kan være en pc som klarer alle spill i høy grafikk?

 

på en av laptoppene jeg linket til som har samme gpu som hd4650 står det at den klarer alle spill på markedet i dag. De har ikke lov til å skrive sånt hvis det er løgn, og jeg spurte nettopp om det for lenge siden på elkjøp, og han sa at hvis det står, så stemmer det.

 

Men det betyr ikke alle spill på høyeste grafikknivå, men alle spill går, enten noen er på ulta eller low. Hvor flytende diverse gpu og cpu-sultne spill går, er vanskelig å si, men den skal klare crysis flytende på low- medium. Tviler på high, men 2 har sagt at med den samme laptoppen kjører de crysis med alt på high

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar
så den pcen kan være en pc som klarer alle spill i høy grafikk?

 

på en av laptoppene jeg linket til som har samme gpu som hd4650 står det at den klarer alle spill på markedet i dag. De har ikke lov til å skrive sånt hvis det er løgn, og jeg spurte nettopp om det for lenge siden på elkjøp, og han sa at hvis det står, så stemmer det.

 

Men det betyr ikke alle spill på høyeste grafikknivå, men alle spill går, enten noen er på ulta eller low. Hvor flytende diverse gpu og cpu-sultne spill går, er vanskelig å si, men den skal klare crysis flytende på low- medium. Tviler på high, men 2 har sagt at med den samme laptoppen kjører de crysis med alt på high

 

vil denne klare alt da??

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...vilion-dv7-2280

 

vil denne klare alt da??

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...vilion-dv7-2280

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...