Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående Overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luftkjøling på 4 ghz blir svakt. Enig i at vann er det beste sån sett, forutsatt at maskinen skal brukes til litt hardkjør.

Men for klokking opp til ca 3,8 ghz kan det holde med luft. Dette er ikke jeg veldig trygg på så sjekk dette nøye, og skal du ha vannkjøling på alt sammen ville jeg fått råd av Stigma på hva som er best. :innocent:

Lenke til kommentar
Luftkjøling på 4 ghz blir svakt. Enig i at vann er det beste sån sett, forutsatt at maskinen skal brukes til litt hardkjør.

Men for klokking opp til ca 3,8 ghz kan det holde med luft. Dette er ikke jeg veldig trygg på så sjekk dette nøye, og skal du ha vannkjøling på alt sammen ville jeg fått råd av Stigma på hva som er best. :innocent:

 

Kunne ikke hjulpet meg med litt vann kjøling.. forresten http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456730 mange hevder jo og nå 4-4.2 ghz uten vann??.. lism trenger noen effektive kjølere og trenger hjelp.. skal oppsumere hva jeg trenger

 

Maximum Overklokking

4ghz (skal ta og spille endel I tilfelle LAN etc.

Stille gående (den kan gi lyd fra seg.. men den skal ikke bråke så heidundrane mye.

Rimelig (2500-4000 er vel en rimelig pris.. håper jo på 3000 som max men må nok opp til 4000. Noen som kan finne en CPU og GPU kjøler som passer disse spesifikasjonene mine

 

Les min første post for og vite system spesifikasjonene mine

Lenke til kommentar

Jada har sjekket dine spessifikasjoner, problemet er det at jeg ikke er flink på vannkjøling, jeg kjører luft pr nå da jeg ikke har behov for mer en 3,6 ghz med Noctua NH-U12P og det er støtt på Load ca 65-70 grader. Stigma er veldig flink på dette, men han har tydeligvis pause(nærmer seg jul) selv om han sa han skulle tipse deg. Klart du kan få kjørt det opp i 4-4,2 ghz på luft, spørsmålet er hvor lenge du vil det skal gå på den loaden. Det blir ikke sunt lenge det kan jeg garantere.

Skal du ha noe som varer på den klokkingen tror jeg du må på vann, arrester meg gjerne her men det er min overbevisning. :ermm:

Skal du og kjøre 2 gpu vil det bli varmt med klokking. VANN VIRKER SOM RETT LØSNING. :new_woot:

 

Sorry jeg ikke har svarene. Ville bare tipse deg om størrelsen på Kjøleren for den er stor og tar mye plass, men samtidig veldig god, har tenkt på å bytte kabinett selv å få en Noctua NH-14 på plass, den dagen det må klokkes høyere blir nok det min løsning. :dribble:

 

Prøv å få hjelp av de som er flinke på vannkjøling. Lykke til

Lenke til kommentar
Jada har sjekket dine spessifikasjoner, problemet er det at jeg ikke er flink på vannkjøling, jeg kjører luft pr nå da jeg ikke har behov for mer en 3,6 ghz med Noctua NH-U12P og det er støtt på Load ca 65-70 grader. Stigma er veldig flink på dette, men han har tydeligvis pause(nærmer seg jul) selv om han sa han skulle tipse deg. Klart du kan få kjørt det opp i 4-4,2 ghz på luft, spørsmålet er hvor lenge du vil det skal gå på den loaden. Det blir ikke sunt lenge det kan jeg garantere.

Skal du ha noe som varer på den klokkingen tror jeg du må på vann, arrester meg gjerne her men det er min overbevisning. :ermm:

Skal du og kjøre 2 gpu vil det bli varmt med klokking. VANN VIRKER SOM RETT LØSNING. :new_woot:

 

Sorry jeg ikke har svarene. Ville bare tipse deg om størrelsen på Kjøleren for den er stor og tar mye plass, men samtidig veldig god, har tenkt på å bytte kabinett selv å få en Noctua NH-14 på plass, den dagen det må klokkes høyere blir nok det min løsning. :dribble:

 

Prøv å få hjelp av de som er flinke på vannkjøling. Lykke til

 

takk ass.. men GPU og CPU er hva som blir varmt ikke sant ? overklokking gjelder CPUen seff men resten av PCn trenger den kjøling?

Lenke til kommentar

Klart resten trenger kjøling. :hmm:

Men CPU GPU er det som trenger mest, alt er avhengig av hvor hardt du skal kjøre og hva du skal klokke. Klokker du alt trengs god kjøling på alt, minne og pluss kabinettet. Men du har jo et ganske ok kabinett så det burde holde med Ekstra kjøling på CPU og GPU (tror jeg), vist du ikke skal kjøre ekstremt da. :hmm:

 

Prøv Stigma vist du skal kjøre hardt, altid gode tips fra han. :w00t:

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Klart resten trenger kjøling. :hmm:

Men CPU GPU er det som trenger mest, alt er avhengig av hvor hardt du skal kjøre og hva du skal klokke. Klokker du alt trengs god kjøling på alt, minne og pluss kabinettet. Men du har jo et ganske ok kabinett så det burde holde med Ekstra kjøling på CPU og GPU (tror jeg), vist du ikke skal kjøre ekstremt da. :hmm:

 

Prøv Stigma vist du skal kjøre hardt, altid gode tips fra han. :w00t:

 

Lykke til :thumbup:

 

Er ikke altid jeg sitter og gamer.. men om jeg skal ta meg en game tur sitter jeg lenge.. la oss si at jeg skal ha den 4ghz på 4-8 timer vær dag...men.. jeg vil ha 4ghz xD, og da må jeg ha god kjøling. forresten det kabinettet skal jeg kjøpe.. har det ikke enda. samme med hovedkortet men skal kjøpe det når jeg får et godt kjølesystem

Lenke til kommentar

Cpun min kjører på 56 grader.. uten overklokka.. faen.. og gpun 56 Ok. Men når jeg ser på RAMen står det ddr3 500 MHZ?? er 1866.. og jeg bruker progrmamet speccy.

 

Cpun min kjører på 56 grader.. uten overklokka.. faen.. og gpun 56 Ok. Men når jeg ser på RAMen står det ddr3 500 MHZ?? er 1866.. og jeg bruker progrmamet speccy.
Lenke til kommentar
Hmm.. hvor mye kan jeg overklokke om jeg skaffer meg en noctua I mitt Antec Twelve Hundred Gaming Case???.

Jeg kjører min i7 920 på 3.8ghz, men det er en gammel c0 stepping prosessor som ikke er spesiellt bra, tipper det går ganske greit med 4.2ghz på gode d0 chips med en Noctua kjøler.

Lenke til kommentar
Hmm.. hvor mye kan jeg overklokke om jeg skaffer meg en noctua I mitt Antec Twelve Hundred Gaming Case???.

Jeg kjører min i7 920 på 3.8ghz, men det er en gammel c0 stepping prosessor som ikke er spesiellt bra, tipper det går ganske greit med 4.2ghz på gode d0 chips med en Noctua kjøler.

 

 

hva slags chips er det.. WIM kunne ikke lest tidligere poster I denne threaden av meg.. så du kan se hva slags pc jeg har og skal skaffe.. så du vet om det funker xD

Lenke til kommentar

Jeg kjører noctua og antec 1200. Ingen prob. med overklokking til 4.1 ghz og 2000mhz ram. 1.29v cpu. Ved maks load går temperatur opp til 70 grader, for så å gå ned til stabil 67 grader nesten med en gang. D0 i7 920.

Endret av Veslin
Lenke til kommentar
Jeg kjører noctua og antec 1200. Ingen prob. med overklokking til 4.1 ghz og 2000mhz ram. 1.29v cpu. Ved maks load går temperatur opp til 70 grader, for så å gå ned til stabil 67 grader nesten med en gang. D0 i7 920.

 

Veslins takk men svar som det gjør meg "IRRITERT" jeg trenger ikke vite bare vilket merke du har.. vil vite hva slags noctua kjøler.. og hva slags kjøler har du til GPU.. denne tråden er laget siden jeg trenger hjelp med en kjøler.. driter I og kjøpe nytt kabinett og skaffer kjøler så takk Vesling men kunne du si meg hva slags CPU og GPU kjøler du har? evt andre kjølere du har, din PC ser jo god ut da.

Lenke til kommentar
Ta å les dette reviewet av Noctua D14.

 

så konklusjon, dere anbefaler den kjøleren og jeg vil tjene på og kjøpe den viften? siden det er CPU kjøler er det bare og kjøpe og montere den eller må du kjøpe tillegs utstyr.. trenger også GPU kjøler til mitt EVGA gtx 295 pshyx CUDA

 

Nei, alt følger med.

 

Er ikk helt sikker men tror det ikke er noen kjølere får gtx 295

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...