Gå til innhold

Fortron PSU m/12cm vifte= ~lydløs?


Anbefalte innlegg

HAr prøvd å søkt litt rundt omkring men det ser ikke ut til at alle mener at Fortron/source strømforsyninger er stillegående, ihvertfall ikke de på 300w. Men jeg har sett på denne m/12cm vifte og den skal ha et støynivå på 20db ved normal last. Samtidig skal den være av høy kvalitet uti fra en Tom's hardware test.

Trenger ny PSU da min Chieftec 340w eksploderte i et gnistregn da jeg skrudde på pc'n :woot:

 

Noen som har erfaringer med denne PSU'en eller vet om andre webshopper som selger den billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme, så det hadde vært kjekt om noen kunne svare på dette. Er den så støysvak som det er oppgitt?

 

Jeg skal nemlig lage en ny, nesten lydløs pc, og har kommet frem til at PSUen er den mest bråkete delen i det oppsettet jeg har satt opp, som bl.a. har vifteløs CPU og GPU kjøler. Derfor ville det vært kjekt med en PSU med et støynivå på kun 20 dB...

Lenke til kommentar
Har 350W-utgaven.

Har ikke måleutstyr for å verifisere støyen.

Men nivået ligger omtrent likt med et par 26dB Papst som går på drøye 7V.

Den spinner opp på full fart, men etter et par sekunder senker den farta til min.

 

Juhu, så den ser ut til å fungere utmerket?

Vurderer å ta 300watt utgaven da denne ser ut til å kunne levere 350w+ og jeg trenger ikke så grusom mye... En harddisk, cd-brenner og dvd-spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...