Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sikre opptatt domene ved å søke Patentstyret om varemerke


zeeero

Anbefalte innlegg

Jeg har en forretningsidé og skulle hatt fatt i et domene. Domenet eies i dag av et dansk selskap, noe som også var tilfellet for ett år siden. Domenet inneholder per i dag en hvit side med adressen til selskapet som eier domenet.

 

Jeg var i kontakt med dette selskapet for ca. ett år siden, men de var ikke interessert i å selge. Så fikk jeg en idé: Er det mulig å søke varemerke hos Patentstyret på et registrert domene? Et liknende domene er eks. bilpriser.no. Dersom noen allerede hadde registrert domenet, men ikke varemerket, kan man da registrere varemerket "bilpriser.no" og gjøre krav på domenet i etterkant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan klage inn et domene til domeneklagenemden, men dette må gjøres innen 3år fra domenet ble registrert.

de ser da på hvem av de 2 som har størst hevd på domenet, og kan gi domenet til klager mot nåværende eier sin vilje om de ser på hans bruk som unyttig/unødvendig.

i bilpriser eksempelet om du da er et firma som driver med bilsalg og firmanavnet bilpriser mens de som eier domenet nå har det stående ubrukt ville du ha en bra sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...