Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klør i nesa, nyser, snørr

Gjest Guest_Pikkolo_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Pikkolo_*
Skrevet

Hei alle. sliter om dagen:

1. Klør noe sinnsykt i nesa, virker kilende, gjerne etter at jeg har snyti meg. virker som de "reseptorene" der blir irriterte?

2. Nysing, nyser sånn 50 ganger hver dag, for noen måneder siden var nysinga mi normal som jeg har hatt hele livet, ikke trigget av noe spesielt, og max 2 nys. Nå nyser jeg 5-6 ganger i strekk. helt sinnsykt.''

3. Snørr, er tett og snyter meg hele tia, helt tett mange ganger om dagen, ofte bare i ett nesebor om gangen.

Gikk på Otrivin for lenge ca 6mnd siden, følgende er gjort siden dte

Ting prøvd:

legetime, henvist til ØNH

ØNH får meg av Otrivin, starter meg på Nasonex.

Nasonex gjør at slimet blir sinnsykt seigt, og samler seg bak i ganen, er så ikke at jeg må dra det ut med fingrene mine etter å ha harket det opp som best mulig. grønnt å jævlig.

forteller om det til ØNH, blir da sendt til Curato for CT Bihule.

Resultatene viser at det ikke er noe så spesielt, ønh sier jeg skal fortsette på nasonex i 6mnd til. De sa at det var noe dannelse av muslinger, og at jeg hadde trange neseganger

Nasonex har vel hjulpet, to sprut i hvert nesebord om morgenen. Men -"bivirkningene" var tåpelige, går å harker og brekker meg pga. av det seie slimet...

Så nå har jeg slutta med alt i 2-3 uker, og opplever symptomene som jeg skriver om over. prøver saltvannsløsning (hyperton) nå og da, hjelper veldig vagt.

Føler ØNH bare kødder med meg, useriøs vilje på å fixe dette, det ødelegger livskvaliteten min å gå rundt å være snørrunge hele tia :D holder endel kurs og da blir det bare møl .... derfor jeg ble otrivin avhengig før.

What to doooo ? Begynne med cocain?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,iii

har kjøpt meg en flaske for å skylle nesa med lunka, salt vann. funker vel i 5min, så er det pån igjen.

skal uansett fortsette med det 4 ganger om dagen, for det gav digg lindring i den korte tia.

salt uten jod, ikke seltin, forresten :)

jozo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...