Gå til innhold

[Løst]DT770 Pro 80 Hi-fi eller Studio?


amdal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forhold til spec'en som er opplyst så ser dem helt like ut. Tror i grunnen dette bare er et markedsføringsstunt for å nå flere markedssegmenter. Kan ikke finne noe spesifikt på hjemmesiden til Beyerdynamics heller (siten deres er forøvrig en prøvelse å bruke i forhold til Sennheiser sin).

 

DT-770 får du i 32, 80 og 250 ohm alt etter hva du har tenkt å bruke den til.

 

32 ohm er best til bærbart utstyr hvis volum er viktigere enn nøyaktig lyd

 

80 ohm er en mellomting. Litt bedre kontroll over elementene men samtidig ikke så alt for høye forsterkerkrav.

 

250 ohm er beregnet på dedikerte forsterkere eller utganger på miksepulter etc. Disse er mest analytisk.

 

The transducers of the 80Ωversions are stronger and more powerful, a bit more mid accentuated. The 250Ω version sounds more smooth and voluminous. Normally the 80Ωis louder than the 250Ω version.

 

The DT 770 PRO 80Ω has a straight cable (3m), it is for the usage as studio monitor headphones – especially for instrumentalists.

 

80Ω systems are ideal for powerful reproducing of low-frequency material f.e. coming from a bass guitar.

 

The stronger system and thicker membrane provides punchy and clear bass sound at high levels.

 

The DT 770 PRO 250Ω system with its lighter coils sounds more smooth and analytical. The application in studio would here be more in a mixing situation to analyse the whole mix. The coiled cable in this version is ideal to connect the headphone directly to any mixing desk without having any disturbing cable lying on the floor.

Endret av tole
Lenke til kommentar

takker for godt svar! :)

 

de har de samme specs'a, men litt rart at de selger den evt. samme hodetelefoen til forskjellig pris. Har sett dette på andre nettsider også.

 

Selv har jeg nå kjøpt Studio versonen, og blir nok fornøyd med den..holder nok en del lenger enn overpriset og elendig plastikk-kvalitet fra skullcandy.. :D

Lenke til kommentar

mottok mine nye hodetelefoner i dag!

På esken sto det oppført kun DT770 Pro 80, noe som igjen tyder på et markedsførings-triks fra forhandler.

Skal jeg beskrive min opplevelse av denne hodetelefonen, så vil nok to ord være nok - "DÆVEN STEIKE"! Utrolig god og behagelig lyd, og de sitter godt på hode. Da jeg satte meg ned med gitaren og koblet disse til effektboksen så var det som en ny verden åpnet seg. Mye mer presis og klarere lyd enn tidligere, det samme gjelder for avspilling av musikk.

Alle andre hodetelefoner jeg har prøvd tidligere blir merkbart mye fattigere på kvaliteten både på lyden og konstruksjonen.

 

Til andre som er usikre på valg av hodetelefoner så vil jeg anbefale disse.

Min iPhone 3G driver disse på ganske høyt volum, høyere enn først forventet.

Fra PC med et SupremeFX X-Fi "codex på kort", som følger med Rampage Extreme HK, så skulle jeg nok ønsket jeg hadde en forsterker da volumet blir høyt men likevel litt for lavt ved max output.

 

Det var det fra meg! Håper noen av dere finner noe av dette nyttig.

God Helg! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...