Gå til innhold

Kjøp av PC, utsette eller kjøpe to skjermkort?


Carpe Dam

Anbefalte innlegg

Jeg har litt fri før jul som jeg vurderer å bruke til å kjøpe meg en ny PC. Planen er å etter hvert få tak i et 5870 vapor-x, som jeg forhåpentligvis skal bruke på en 26" LG s-ips dersom jeg får tak i en. Siden jeg går byggingeniørstudium, tenker jeg at det ville gjort seg storlig med en liten ekstra skjerm til småprogrammer og denslags.

 

Siden det er kliss umulig å få tak i 5870 på denne siden av juleferien, lurer jeg på å kjøpe et billig skjermkort (par-tre hundre) som jeg kan bruke til å få maskinen opp og kjøre sammen med en billig skjerm. Jeg tenker at om jeg kjøper et nvidia så vil jeg kanskje kunne bruke det til phys-x, men om det er mye styr for å få det til å virke så tror jeg ikke det er verdt det for meg. Da har jeg heller et billig ati-kort og klarer meg med én driver. Jeg tenker heller ikke å kjøre de to kortene i xfire, siden poenget med det er å få et kort nå.

 

Nå har det seg slik at jeg reiser hjem den 18. og ikke kommer hjem før på nyåret, så om jeg av en eller annen grunn skulle ønske å benytte angreretten så blir det dårlig tid til det før jul. Derfor vil jeg eventuelt vente med slikt som lydkort, høyttalere og andre ikke-essensielle ting til etter jul om jeg begynner på maskinen før jul.

 

Spørsmålene blir da:

Bør jeg vente med hele maskinen til etter jul?

Bør jeg kjøpe ATI eller nvidia?

edit:Hvor langt ned på nvidia-skalaen kan jeg i tilfelle gå og likevel få phys-x-støtte?

Endret av SiegHallo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...