Gå til innhold

Billedkunst: Ute etter og lære seg karikatur tegning


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ingen linker til deg, men som en litt erfaren tegner kan jeg kanskje komme med ett lite tips.

 

Sett deg ned ett sted hvor det er litt folk, og se på mennesker. Se på ansikt og holdning. Prøv å se hva som er særegent med ett ansikt, og hvordan det hvordan står i kontrast til resten av ansiktet.

Ett annet tips kan være å tegne deg selv, stå foran speilet og se hvorfor du ser ut som du gjør. Tegn helt til du begynner å se en likhet. Det er ett stort steg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sammenlign med et annet menneske, da er det lettere å se særtrekk. For eksempel hvis jeg vil karikere Aksel Henning, så er det kanskje ikke med én gang jeg legger merke til hva som gjør Aksel Henning til Aksel Henning. Da kan jeg for eksempel sammenligne med Jens Stoltenberg. Da ser du med én gang at Aksel Henning har skeive, store øyne, store lepper og panne, lyse øyebryn osv.

 

Ellers går det mye på trening. Å karikere et menneske er å lage en etterligning som er likere enn orginalen. Det viktigste er ikke at det plir "pent", men at du greier å fange et eller annet ved personen. Men mest av alt handler det om å SE. SE grundig på personen.

 

Ellers kan jeg anbefale å bruke google, veldig nyttig. Hvis du synes det er stri kan du bruke youtube ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har sett og søkt endel på youtube og google, har funnet noen videoer :) mange av videoene er vansklig og se på, dårlig kvalitet. Jeg tegner egentlig det meste, men mister litt piffen innimellom, men den kommer fort tilbake, skulle likt og lære meg skyggelegging, noe jeg syns er ganske vrient og få pent... Noen som vet om bra steder og lære seg på nett, eller bra søkeord for og få opp mye om skyggelegging... ? Syns liksom skyggelegging er halve tegingen, får MYE mer dybde i bilde med skygger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...