Gå til innhold

Trenger HJELP med min 10 år gamle mp3-spiller!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant nylig min rundt 10 år gamle RFC jazPiper MVR64P mp3-spiller med kamera add-on. Spilleren er helt fin og fungerer fortsatt, og mens jeg surra litt rundt på den fant jeg ut at det lå rundt 40 bilder på kameraet. Disse bildene er 10 år gamle og tenkte det kunne være morsomt å se på dem. Men her starter problemet mitt..

 

Bildene lå ikke på SmartCard ekstraminnekortet, så da ligger det på det interne minnet. Etter å ha søkt rundt på nettet har jeg funnet ut at det er en parallel port som brukes. Jeg har også tellt pinnene - og det er totalt 26 pinner. 13 + 13.

 

Jeg er inget PC geni, ikke i nærheten - så jeg trenger hjelp her. Hehe.. :p Mener å huske at 26 pinners parallel brukes til skrivere? Men det er feit 10 cm lang port, så kan ikke være den. Denne porten på mp3-spilleren er rundt 2 - 2.5 cm bred og 0.5 cm høy eller noe. Litt bredere enn en USB port, og omtrent like høy.

 

Regner vel også med at en kabel ikke er nok, må nok ha den rette softwaren også. Noe som jeg skal prøve å finne nå, men siden jazPiper ikke engang eksisterer lenger, og dette er 10 år gammelt blir det nok interessant å se om jeg klarer å finne det.

 

Noen som har peiling, please heeeelp! :) Det finnes vel parallel port til USB overganger vil jeg tro? Så det burde vel gå. Aner ikke hvor originalutstyret er.. 10 år siden.. så tror nesten det er bortevekk.'

 

På forhånd takk!

 

EDIT - OPPDATERING:

Fant til slutt noen bilder av kabelen. Ser ut til å være en vanlig skriver kabel med en spesial tupp (26-pinners) som går inn i spilleren.

 

Noen som vet om dette er en vanlig kabel å få tak i? Eller er det spesifikt laget til denne spilleren tror du?

 

EDIT X:

Her er link til siden som viser kabelen. Finnes det muligheter for å overføre fra intern minnet til SmartMedia minnekoret?

 

http://www.hardwarezone.com/reviews/others...er/jazPiper.htm

Endret av Cosmo med K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...