Gå til innhold

Åpne PowerDVD MPEG-filer i Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har et JVC Everio HDD 30GB videokamera.

Når jeg overfører videoer til PC'en, åpnes de i PowerDVD, men skulle gjerne hatt de i Windows Media Player-format. Det er MPEG-filer det dreier seg om.

Er det noen som vet hvordan jeg kan konvertere?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har testet litt her nå... På den ene PC'en vil MPEG-filene de la seg åpne i Windows Media Player 11, - derimot ikke på den andre.

Det de begge har til felles, er at de ikke vil la seg åpne i Movie Maker.

Noen som kan bistå?

Mvh

Skrevet

Høyreklikk på filen og velg Open With (eller Åpne i på norsk). Da kan du velge WMP som standard.

Hvorfor du ikke får åpnet dem MovieMaker er litt verre. Er ikke sikkert den støtter filformatet.

Skrevet (endret)

Kan jeg konvertere MPEG-filene, slik at de er kompatible med Movie Maker? Har også noen MPG-filer som heller ikke Movie Maker vil ta.

På PC nr. 1 er WMP valgt som standard. Hvorfor vises da VLC-logoen i videoene i stedet for WMP?

Edit: Hvordan får jeg til å spille av MPEG-filene i WMP på PC nr. 2? WMP er valgt som standardspiller, men det går likevel ikke...

Mvh

Endret av SaihtamG
Skrevet

Er det absolutt ingen som kan hjelpe?

For å oppsummere - WMP 11 er satt som standardspiller:

- Hvordan kan jeg konvertere MPEG-filer, slik at de er kompatible med Movie Maker?

- Hvorfor vil MPEG-filene la seg åpne og fungere i PC nr. 1, og ikke i nr. 2?

Mvh

Skrevet

Da har jeg lastet ned en stor codecpakke, og fått det til å fungere.

Problemet som gjenstår, er at jeg ikke får til å åpne filene i Windows Movie Maker. Filene går fint inn i programmet, men det kommer kun lyd - ikke bilde. Har noen et bedre gratis videoredigeringsprogram å anbefale?

Skjønner heller ikke hvorfor det er VLC-logoer for filene på PC nr. 2 når Windows Media Player er satt som standard.

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...