Changis Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 fikk nettopp Aphex Twin Windowlicker EP 12" Vinyl.. Har ikke fått spilt den da den har to papirbiter "smeltet" på.. se bildene Er dette noe man kan oppleve ved kjøp av vinyl? er dette en feil fra fabrikk eller selger (kjøpt fra hhv.de)
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Det skal i alle fall ikke være slik, så du kan vel kreve å få hevet kjøpet gjennom forbrukerloven. Så lenge varen ikke samsvarer med de forventninger en kan ha til produktet, eller at det har mangler/feil som her, skal det nok være mulig å få hevet kjøpet.
Changis Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Skrevet 2. desember 2009 Det skal i alle fall ikke være slik, så du kan vel kreve å få hevet kjøpet gjennom forbrukerloven. Så lenge varen ikke samsvarer med de forventninger en kan ha til produktet, eller at det har mangler/feil som her, skal det nok være mulig å få hevet kjøpet. joda,men den er kjøpt fra tyskland, så tviler på norske forbrukerrettigheter kommer inn i bildet, men sia virker seriøs, og jeg regner med de ordner opp, har sendt dem en mail med disse bildene så vi får se.. Men hadde vert interresant om andre har opplevd lignende? og skulle gjerne visst hvordan de havnet der.
hakkannen Skrevet 3. desember 2009 Skrevet 3. desember 2009 Om de ikke ordner opp for seg; papiret er sannsynligvis ikke smeltet fast i plata. Hvis plata har vært utsatt for fuktighet vil gjerne papircoveret feste seg til vinylen. Coveret er gjerne byttet, men papirbitene henger der ennå. Da kan du prøve å fukte papiret og forsiktig fjerne det med en myk pensel som du børster på langs av sporene (med spilleretningen). Vinylen i seg selv tåler litt vann, men det gjør ikke papiret. Viktig å være ytterst forsiktig så du unngår unødig slitasje i sporene. Hvis papirbitene løsner forholdsvis lett vil du ikke merke noe når du spiller over der flekkene var.
Changis Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Skrevet 4. desember 2009 Hakkannen: stakk til en kompiss som er vennekretsens guru på lp, å han prøvde å "vaske bort" papiret slik du sa, men han fikk ikke fjernet noe, bare fuktet dem. vi la også merke til at det er noe deformering rundt bitene, noe som forsterker min mistanke at de har "smeltet" fast i vinylen.. jeg tror iallefall det ikke er mulig å fjerne dem... Fikk uansett et tilbud fra HHV på 5 euro gavekort (likk kjipt da plata kosta nesten 6 (5.84) men de krever den ikke tilbake ) Jeg spurte om jeg kunne få en pakke med LP´er jeg hadde satt sammen til 20EUR, ikke helt urimelig da pakken koster rett under 22EUR (Aphex twin Windowlicker er med men trukket fra total prisen) spesielt siden de bruker UPS til å sende (frakt koster 15.95 euro) ellers sa jeg de kunne gjerne erstatte EP´en, å legge ved en returlapp til den jeg har nå (vil nok koste dem mer en 2-3 ekstra euro i rabatt )
hakkannen Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Det va jo dumt. Merkelig at papiret skulle smelte seg fast, men for all del, mye kan skje. Får håpe de klarer å ordne opp for seg slik at du ikke taper på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå