Gå til innhold

Finnes det en enkel men "avansert" profftelefon?


Anbefalte innlegg

Etter å ha rotet med mobilkjøp i noen måneder nå har jeg kommer frem til noen krav.

 

Ting som er viktig:

 

* Må ha fysisk fulltastatur og må være grei å skrive på.

* Må ha grei størrelse på skjermen, og gjerne touch.

* Skal være så brukervenlig som mulig, men samtidig bra på e-post, SMS, samtaler osv.

* Må ha WiFi.

* Ikke for treg. Vil helst ungå store tregheter og at den låser seg. Eller så er jeg ikke så veldig kresen på hastighet.

 

Ting som ikke er viktig:

 

* Musikk, kamera og annet multimedia.

* Pris har ingenting å si.

* Batteri. Finnes sikkert billader?

 

Nå har jeg kommet med noen konkrete punkter og håper på forslag. Men jeg har skjønt at man ikke kan få i pose og sekk i dagens mobilmarked. Men kan noen komme med forslag til en telefon som dekker så mange som mulig av punktene?

Endret av delphinen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse har alle smart telefoner med full tastaur , 5MP eller hoyere kamera med foto lys, er bra paa musikk og forholdsvis enkle i bruk.

 

- Nokia N97 Mini (forsavidt ogsaa N97 men denne er ikke like hending som mini'en)

 

- Nokia E72

 

- Samsung B7610 OmniaPRO (Basically en Omnia II ( du finner en test her ) med full tastatur)

 

- Motorola Millstone / Droide (Kommer muligen ikke til norge)

 

- SE Experia X2 (Kommer over nyttar)

Endret av midnightraver
Lenke til kommentar

Nå var det kamera og musikk jeg sa at ikke er viktig.

 

Jeg vil nå ha telefon med en gang. Er det en som kommer senere, så kjøper jegg en i mens, og kjøper den andre når den kommer ut. Så det jeg er ute etter er en telefon som er ute på markedet nå.

 

Jeg vil ha utdragbart fulltastatur. Nokia E72 ser vel ut til å ha litt små knapper?

Lenke til kommentar

E71/E72 faar mye skryt for sitt tastatur, men det er nok best og prove det ut selv foer du gjoer en avgjorelse.

 

Noen smart telefoner som er tilgjengelig naa med uttrekbart fullt tastatur:

 

 

- Nokia N97

 

- Nokia N97 Mini

 

- HTC Touch Pro 2

 

- SE Xperia X1

 

 

Liker selv Nokia N97 Mini, den er lett og hending, god som telefon, kan utvides med mere programvare, har profffunksjoner men er alikevel veldig enkel i bruk.

Lenke til kommentar

Nokia N97 bruker Symbian som OS mens HTC Touch PRO 2 bruker Windows Mobile.

 

I praksis betyr dette at N97/N97 Mini er noe enklere i bruk men kan utforer det meste som en Windows Mobile ogsaa kan.

 

N97 Mini (3,2" skjerm) er en fysisk mindre version av N97 (3.5" skjerm), det er ogsaa noen mindre teknisk forskjeller.

 

Du kan lese mer om Nokia N97 Mini her... (hvor den ogsaa samenlignes med N97)

Lenke til kommentar

Hmm, det ser jo bra ut. Men jeg kan ikke se noen fordeler med N97 Mini i stede for N97. Hva er fordelene?

 

Og en ting: No office document editing (without a paid upgrade). Jeg vil helst ha muligheten til det, selv om jeg nesten aldri kommer til å bruke det. Hvor får man tak i den oppgraderingen, og hvordan virker den i forhold til det som er på Touch Pro 2?

Lenke til kommentar

Den ser flott ut!

 

Men en ting til er at det ikke er HTML-støtte i epost-programmet. Er dette en stor ulempe? Ser at det står at man kan åpne eposten i nettleseren, da med full HTML-støtte. Men er det en komplisert løsning, eller skal det gå greit?

 

Uansett så kjøper jeg den. Og tusentakk for gode svar!

Endret av delphinen
Lenke til kommentar
Den ser flott ut!

 

Men en ting til er at det ikke er HTML-støtte i epost-programmet. Er dette en stor ulempe? Ser at det står at man kan åpne eposten i nettleseren, da med full HTML-støtte. Men er det en komplisert løsning, eller skal det gå greit?

 

Uansett så kjøper jeg den. Og tusentakk for gode svar!

 

 

Angaende html i email, saa kanskje dette "tipset" kan vaere av nytte.

Lenke til kommentar

for det første, bombe at noen skulle nevne iPhone.. merker jeg begynner å bli lei -.-

 

men on topic:

hvis brukervenlighet og tastaturet er veldig viktig men multimedia ikke er det så tror jeg at Touch pro2 er telefonen for deg. les testen til amobil så tror jeg du skjønner hvorfor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...