Gå til innhold

www.davidbeckham.no verdi ?


rarnfinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent akkurat så mye som noen er villig til å betale for det, et domene har ikke noen spesiell verdi i seg selv. Og det kan nok variere veldig. Passer det rett inn i noens planer om en megastor satsning på ett eller annet så kan du få en god slant. Hvis ikke så kan det være at folk er villig til å gi et par hundre lapper, bare sånn for å ha domenet liksom.

 

Jeg hadde ikke betalt fem øret for det domene, men det kan hende andre er interessert. Legg det ut for salg og finn ut?

Lenke til kommentar

problemet med .no domener er jo at de sjeldent selger for mye siden norid har et regelsystem som ofte heller blir tatt i bruk.

siden firmaet det er registrert på ikke vil ha noe serlig hevdet nytte av domenet kan et firma som faktisk har nytte av det klage til norid og få domenet.

f.eks lager jeg en david backham fanklub for norge og registrerer den kan jeg ta ifra deg det domenet uten måtte betale annet enn til hosten jeg registrerer det hos.

Lenke til kommentar
problemet med .no domener er jo at de sjeldent selger for mye siden norid har et regelsystem som ofte heller blir tatt i bruk.

siden firmaet det er registrert på ikke vil ha noe serlig hevdet nytte av domenet kan et firma som faktisk har nytte av det klage til norid og få domenet.

f.eks lager jeg en david backham fanklub for norge og registrerer den kan jeg ta ifra deg det domenet uten måtte betale annet enn til hosten jeg registrerer det hos.

 

Hvilken lov regulerer dette? Det hørtes merkelig ut?

Lenke til kommentar

norid regulerer de norske domenene, domeneklagenemda kan ta ifra eieren domenet om de mener klageren har mer rett på det.

da blir behovene vurdert oppimot hverandre samt vurdering om det er merkenavn inne i bildet samt om domenet er i bruk,er det etablert merkenavn,domenets alder (må klage innen 3år fra registrert) etc

 

i ditt tilfelle med parkert domene som ikke kommer inn under området/fagfeltet til bedriften som registrerte ville det blitt et solid tap for din del.

har vel vært rundt 200 domener oppe til klagenemden hvor et fåtall ble løst med mekling og rundt 140 gitt til klageren.

 

.com derimot er ganske "texas" med ikke lignende muligheter, men .no er ganske gjennomregulert siden det trossalt er norge :p

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
norid regulerer de norske domenene, domeneklagenemda kan ta ifra eieren domenet om de mener klageren har mer rett på det.

da blir behovene vurdert oppimot hverandre samt vurdering om det er merkenavn inne i bildet samt om domenet er i bruk,er det etablert merkenavn,domenets alder (må klage innen 3år fra registrert) etc

 

i ditt tilfelle med parkert domene som ikke kommer inn under området/fagfeltet til bedriften som registrerte ville det blitt et solid tap for din del.

har vel vært rundt 200 domener oppe til klagenemden hvor et fåtall ble løst med mekling og rundt 140 gitt til klageren.

 

.com derimot er ganske "texas" med ikke lignende muligheter, men .no er ganske gjennomregulert siden det trossalt er norge :p

 

Solid tap kan det vel neppe bli, da det er tilnærmet gratis å kjøpe domener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...