Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver å planlegger å bygge meg en mp3 boks som skal kobles til stereo anlegget. Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med display/skjerm. Det jeg har lyst til er et LCD display i fronten som viser hvilke sanger som blir spillt. Jeg har har også lyst til å ha en form for knapper til å velge/skifte sang med. Noen som har prøv noe liknende selv? Dette med LCD display ser ut til å være grei skurring, men dette med knapper lurer jeg litt på.

 

Foruten LCD display, skal hele kassa lages fra børjan av. Det blir plexi all the way. Skal også ha et par neon inni. Tror dette blir bra jeg.

 

Evt. noen som vet om det finnes et kort med fjernkontroll som kan styre slike ting som feks winamp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke MicroATX vært tingen her med en liten 5" fargeskjerm i fronten? Holder jo med en Celeron og noen mega med minne. Så setter du inn en diger disk og et nettverkskort slik at du får lagt inn flere melodier. I tillegg legger du inn boksen til Logitech (eller annet) trådløs tastatur og mus. Da har du ikke bare en MP3 boks, men noe du kan f. eks. kople opp mot TV, video, stereo m.m.

 

Bare et lite forslag.

 

Mvh André

Lenke til kommentar

Var masse greie forslag da, men det er bare et problem. Budsjettet er ikke altfor stort. Er redd det blir litt for dyrt med 5" skjerm og audigy. Men skal være enig i at det høres unektelig bra ut. Så et kort av et eller annet slag til salg på qxl. Dette skulle visst kunne styre winamp. Hadde et lite display på fjernkontrollen også. Får nok nøye meg med å nappe skjerm kabelen ut av linux boksen å koble mp3 boksen til switch boksen inn til videre. (her ble det mye bokser).

 

Blir nok et langtids prosjekt. Får kjøpe litt og litt. Hvem vet, kanskje det blir en liten skjerm i front + evt lydkort med fjernkontroll en gang utover våren/sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...