Gå til innhold

Semi windowskrasj


Anbefalte innlegg

Har et lite problem med windows XP. Når jeg skulle logge på i dag ville ikke windows utforsker virke... Får feilmeldingen: "UxTheme.dll finnes ikke. Problemet kan løses ved å installere programmet på nytt"

Jeg får åpnet oppgavebehandling og kan starte alle program derfra,,, men windows er liksom ikke det samme uten utforskeren, oppgavelinjen og startmenyen. Har opplevd at utforskeren henger og må lukkes og startes på nytt, en egen finesse på backupversjoner???

Noen som har noen tips til meg?

 

Alt av interesse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan søke etter UXTheme.dll-filen på CD'en, og kopiere den over til harddisken din.

 

Eller du kan bruke Recovery Console (Installer det dersom du ikke har det) og kjøre CHKDSK. Du kan også prøve å reparere installasjonen i recovery console - har ikke tall på hvor mange ganger den metoden har fikset problemer i XP for meg. :D

 

Det går også an å søke på filnavnet på Microsoft sine hjelpesider - eller internett generelt.

 

Det er ihvertfall mine forslag til fremgangsmåter...

Lenke til kommentar

fant en UxTheme.dl_ på xp cden... men er ikke helt sikker på hvor jeg skal legge den...

Men jeg gadd ikke stresse så jeg kjørte en gjennoppretting.

Jeg hadden en åpenbaring i helgen og tok en komplett kopi av c: (Norton Ghost) så jeg var oppe og gikk igjen etter 10 min :D

Men må prøve å laste ned recovery console. Finner jeg den på windows.com?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...