Gå til innhold

Anbefalt veggfeste m/ mulighet for hylleknekter og kabelskjuler


Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å finne slikt uttrekkbart stativ for flatskjerm. JEg er avhengig av å ha et stativ som kan trekkes ut fra veggen og vendes mot der jeg sitter.

 

Er det noen som har gode erfaringer med slikt som kan anbefale noe bra.

 

Jeg er også avhengig av å ha kabelskjuler og hylleknekter til dette systemet.

 

Ser at Vogel har noe og B-tech har noe, er det noen andre som har noè?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er vanskelig å finne slikt uttrekkbart stativ for flatskjerm. JEg er avhengig av å ha et stativ som kan trekkes ut fra veggen og vendes mot der jeg sitter.

 

Er det noen som har gode erfaringer med slikt som kan anbefale noe bra.

 

Jeg er også avhengig av å ha kabelskjuler og hylleknekter til dette systemet.

 

Ser at Vogel har noe og B-tech har noe, er det noen andre som har noè?

 

Jeg henger meg på denne, og håper det er mange som har tips.

Selv har jeg en Samsung 42'' og trenger det samme som trådstarter.

 

Det er mange produkter der ute, men det er noe vanskelig og finne erfaringer fra andre om hvilke som holder osv.

Lenke til kommentar
Synes det er vanskelig å finne slikt uttrekkbart stativ for flatskjerm. JEg er avhengig av å ha et stativ som kan trekkes ut fra veggen og vendes mot der jeg sitter.

 

Er det noen som har gode erfaringer med slikt som kan anbefale noe bra.

 

Jeg er også avhengig av å ha kabelskjuler og hylleknekter til dette systemet.

 

Ser at Vogel har noe og B-tech har noe, er det noen andre som har noè?

 

Jeg henger meg på denne, og håper det er mange som har tips.

Selv har jeg en Samsung 42'' og trenger det samme som trådstarter.

 

Det er mange produkter der ute, men det er noe vanskelig og finne erfaringer fra andre om hvilke som holder osv.

 

 

Flott at noen andre lurer på det samme.

 

Jeg tenker å kjøpe en 37", 40" el 42". Har ikke 100% bestemt meg. Men mest sannsynlig kan vi bruke samme størrelse.

 

JEg har sett litt på B-tech og Vogel. For de har liksom tilbehøret med hylleknekter og kabelskjuler. Trenger du også det?

Lenke til kommentar

Jeg hadde sett litt på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=393375

 

Er avhengig av å kunne svinge skjermen mer 180grader.

 

Den du hadde var jo veldig fin. Kabelskjuler kan du bare kjøpe i ett eller annet merke. Det vil jo matche tålig bra bare du treffer tålig på fargen.

 

Jeg skjønner ikke helt dette med de hullene bak på TV`ene. Vil stativet jeg linket til passe det meste av skjermer, slik du forstår det?

 

Og en annen ting siden du også vurderer slikt veggfeste som kan trekkes ut. Har du noe ekstra lyd til din TV. Hvordan gjør du evt det, når vrir TV`en for å se på den. Jeg har sett litt på sånn soundbar til bl.a. samsung (den tynne planka som forsterker lyd. Den må jo monteres på vegg el. stå på en benk. Da vil jo TV vendes bort fra lydplanka, og også se litt rart ut når planka henger/ står igjen på veggen og så er TV dratt ut og vendt til en av sidene.

 

Og den boksen du prater om. Vil det fungere slik at TV henger for seg selv og så kobler du dekoder, dvd og lydanlegg sammen i en boks, som igjen går til TV. Slik at kun TV ses. Hvordan styres evt dette systemet?

Lenke til kommentar

Den ser ganske bra ut den du linker til, og det er helt klart noe å se på.

 

Jeg gir foreløpig opp feste som er svingbart, med tanke på alt jeg har koblet til TV-en. Jeg pratet med en på den lokale elektrosjappa i dag, og han mener at slike bokser jeg ønsker ikke finnes. Jeg vet at jeg har sett en TV som hadde en slik boks som standard, men pokker om jeg husker hvilket merke det er, og jeg vet ikke hva jeg skal kalle en slik boks. "Multi Display Input Box" ? :)

 

Men jeg nærmer meg en boks her: 4 HDMI-Video-PC to HDMI Switcher

 

 

Endring: Feil i link...

Endret av Sti9nsky
Lenke til kommentar

Ja det er nok video veksler el hdmi switch. Switchen må være automatisk. At den velger den enheten som sist ble skrudd på.

 

Noe alla dette.

 

Den TV`en du tenker på er en Philips TV, utgående modell. Den har en slik boks. De har den på elkjøp i Kr.sand. Står i 19990. Er blitt tilbudt den til 14990kr. Men den boksen vil ikke switche automatiske slik den jeg linker til.

 

Den finnes nok andre også. Det gjelder bare å finne dem. Da tror jeg man kan ha TV`en for seg og samle DVD, dekoder, PS3 etc et annet sted. Så lenge det går en kabel fra switchen inn til TV og de andre boksene er koblet inn i switcen.

 

Ellers er det liknende produkt nedert på siden i denne linken her.

Lenke til kommentar

Sjekket ut hva jeg egentlig har hjemme. Det jeg trenger evt, er 5 in 3 out. Greit å ha en til overs. :)

 

Xbox-en er satt opp med Component kabel, så den bytter jeg til HDMI, så blir det likt over hele linja.

 

Jeg sjekket litt på Noreks sider, og det har noen fine der, men den du linket til i forrige post, så ganske handy ut. Må sjekke ut den, og om det finnes en med 5 in 1 out.

Lenke til kommentar
Sjekket ut hva jeg egentlig har hjemme. Det jeg trenger evt, er 5 in 3 out. Greit å ha en til overs. :)

 

Xbox-en er satt opp med Component kabel, så den bytter jeg til HDMI, så blir det likt over hele linja.

 

Jeg sjekket litt på Noreks sider, og det har noen fine der, men den du linket til i forrige post, så ganske handy ut. Må sjekke ut den, og om det finnes en med 5 in 1 out.

 

Skal vi se.

 

Vet ikke om linkene i forrige post ble like. Her fant jeg hvertfall liknende produkt. http://www.stereofil.no/produkter/k_hdmi_.html hvis du ser nederst på den siden.

 

Det finnes garantert mer av det. Litt vanskelig å få treff når man søker. Jeg har bare prøvd kvasir foreløpig. Ikke googlet det...

 

Men dette vil fungere slik vi ønsker. At alt dill dall kan kobles i boksen og så kun en ledning fra boksen til TV. Og så vil det skifte automatisk fordi switchen er slik. Jeg tenker riktig da?

 

Jeg spurte i en tidligere post hvordan du gjorde det med lyden til TV hvis du ekstra lydanlegg, siden du i utgangspkt ville ha stativ for vinkling av TVen.

Lenke til kommentar
Sjekket ut hva jeg egentlig har hjemme. Det jeg trenger evt, er 5 in 3 out. Greit å ha en til overs. :)

 

Xbox-en er satt opp med Component kabel, så den bytter jeg til HDMI, så blir det likt over hele linja.

 

Jeg sjekket litt på Noreks sider, og det har noen fine der, men den du linket til i forrige post, så ganske handy ut. Må sjekke ut den, og om det finnes en med 5 in 1 out.

 

Skal vi se.

 

Vet ikke om linkene i forrige post ble like. Her fant jeg hvertfall liknende produkt. http://www.stereofil.no/produkter/k_hdmi_.html hvis du ser nederst på den siden.

 

Det finnes garantert mer av det. Litt vanskelig å få treff når man søker. Jeg har bare prøvd kvasir foreløpig. Ikke googlet det...

 

Men dette vil fungere slik vi ønsker. At alt dill dall kan kobles i boksen og så kun en ledning fra boksen til TV. Og så vil det skifte automatisk fordi switchen er slik. Jeg tenker riktig da?

 

Jeg spurte i en tidligere post hvordan du gjorde det med lyden til TV hvis du ekstra lydanlegg, siden du i utgangspkt ville ha stativ for vinkling av TVen.

 

Jepp, det er det som er så fint. Eneste man trenger å tenke på ift TV-en er strøm av/på. Hvilken enhet som skal bruker styres av switchen. Så spørs det om man har en som skifter automatisk eller ei...

 

Jeg har begrensninger på innganger på lydanlegget mitt, så jeg kjører lyd fra TV til Lydandlegg på det som er koblet til TV, men med switch kan jeg kan jeg koble denne til kinoanlegget som igjen har en kabel til TV-en.

 

Jeg skal i hvert fall kjøpe en switch uansett, så får jeg se om jeg skal ha stativet etter hvert.

Lenke til kommentar
Sjekket ut hva jeg egentlig har hjemme. Det jeg trenger evt, er 5 in 3 out. Greit å ha en til overs. :)

 

Xbox-en er satt opp med Component kabel, så den bytter jeg til HDMI, så blir det likt over hele linja.

 

Jeg sjekket litt på Noreks sider, og det har noen fine der, men den du linket til i forrige post, så ganske handy ut. Må sjekke ut den, og om det finnes en med 5 in 1 out.

 

Skal vi se.

 

Vet ikke om linkene i forrige post ble like. Her fant jeg hvertfall liknende produkt. http://www.stereofil.no/produkter/k_hdmi_.html hvis du ser nederst på den siden.

 

Det finnes garantert mer av det. Litt vanskelig å få treff når man søker. Jeg har bare prøvd kvasir foreløpig. Ikke googlet det...

 

Men dette vil fungere slik vi ønsker. At alt dill dall kan kobles i boksen og så kun en ledning fra boksen til TV. Og så vil det skifte automatisk fordi switchen er slik. Jeg tenker riktig da?

 

Jeg spurte i en tidligere post hvordan du gjorde det med lyden til TV hvis du ekstra lydanlegg, siden du i utgangspkt ville ha stativ for vinkling av TVen.

 

Jepp, det er det som er så fint. Eneste man trenger å tenke på ift TV-en er strøm av/på. Hvilken enhet som skal bruker styres av switchen. Så spørs det om man har en som skifter automatisk eller ei...

 

Jeg har begrensninger på innganger på lydanlegget mitt, så jeg kjører lyd fra TV til Lydandlegg på det som er koblet til TV, men med switch kan jeg kan jeg koble denne til kinoanlegget som igjen har en kabel til TV-en.

 

Jeg skal i hvert fall kjøpe en switch uansett, så får jeg se om jeg skal ha stativet etter hvert.

 

Bra.

 

Jeg har ikke bestemt meg enda om det blir stativ med switch og finne på ette el annet lurt med lyden . El gå for TV benk med lyd og heller sette den på hjul.

 

Hvilken switch går du for?

Lenke til kommentar
Her er et nytt(tor det er en ny modell) veggfeste som er på vei til butikkhyllene: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2194844

Ser bra ut..:yes:

 

Dyre HDMI kabler og andre kabler er bortkastede penger ifølge artikkel i dinside. Har ikke noe peiling på kabler men....

 

http://www.dinside.no/830033/om-valg-av-ka...il-lyd-og-bilde

 

Stativet så greit ut og til en tålig grei pris.

 

Skal studere det nærmere.

 

Jeg skal ikke bruke mye penger på dyre kabler.

 

Takk for innlegg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...