Gå til innhold

Min ultimate diet, trener hjelp og tips.


Anbefalte innlegg

Min ultimate diet

 

Jeg ville bare lage denne dieten for at folk skal hjelpe meg videre, og kanskje dere også kan lære noe :-)

 

Her er ca hva jeg spiser hver eneste dag.

 

Frokost #1 – kl 6.30-7.30

5dl melk (330kcal, 16,5g protein, 23,5g karb, 19,5g fett)

2 ss Vitapro Opimal (150kcal, ca 18 g fett)

1 ts tran (9 kcal)

2-4 skiver med 100g egg (146kcal + 300, 12,6g protein, 9,8 fett)

 

Totalt: Ca 900kcal

 

Målet mitt med frokosten:

Å rette opp ernæringsmessige underskudd ved å gi kroppen min de riktige stoffene som trengs for å reversere muskel katabolisme, restaurere blodsukkeret og glykogen nivåer, kick-starte fettforbrenningen og rehydrate hele kroppen.

 

På skolen – kl 8-8.30

Hvis jeg ikke får i meg skivene på veien til skolen, spiser jeg ofte de 2 skivene som er igjen når jeg kommer på skolen.

 

Mellommåltid #2 – kl 9

50g mandler (320kcal, 10g protein, 25g fett)

 

Totalt: 320kcal

 

Frukt kl 10

Frukt vi får fra skolen.

 

/ Gratis mat, whoo..

 

Lunsj #3 - kl 11

Varm lunsj, dette er alt fra fisk til pizza. Kokken fokuserer på mat som gir riktig med næring.

 

Før trening #4 - kl 14

5 skiver med pålegg

 

350kcal, 100

 

Totalt: ca 450kcal

 

Trening kl 15-17

MASSE VANN!

 

Etter trening #5 - kl 16-17

100g gainer (365kcal, 35g protein, 50g karb)

2 pakker med rosiner (300kcal, 70g karb)

1 liter h-melk (660kcal, 33g protein, 46g karb, 39g fett)

 

Totalt: 1325kcal

 

Etter trening så er kroppen i nedbrytnings modus, den vil være veldig sensetiv til karohydrater og proteiner. Så her er målet å gjøre den i ”Reparer modus”. Her skulle jeg egentlig blandet shaken i vann, fordi melk gjør om proteiet til kassein. Men det går dessverre ikke.

Middag kl #6 - 18-19

Mammas mat (300kcal eller noe)

1 liter h-melk (660kcal, 33g protein, 46g karb, 39g fett)

 

Totalt: 960kcal

 

Når jeg kommer hjem fra trening er jeg stapp mett, har hendt noen ganger at jeg har spydd. Men går ikke innpå det. Så her kan det variere hvor mye jeg spiser og klokkeslett.

 

Kvelds #7 - kl 20.15 – 21

1 tunfisk boks (140kcal, 35g protein)

100g Cottage Cheese (96kcal, 12,7g protein, 4,3g fett)

2 ss Vitapro Opimal (150kcal, ca 18 g fett)

 

Totalt: 386kcal

Målet mitt med kveldsen:

 

Her er det viktig at jeg får tilstrekkelige med proteiner så kroppen har noe å gå på om natten. Også ganske viktig å få i meg fett så testeron nivåene i kroppen blir høye om natten.

 

Kl 21

/ Sove

Total kcal om dagen: 4300kcal

 

Hva kan jeg endre på, tips?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 ts tran (9 kcal)

? 1SS er 90 kcal. er 1 TS så liten?

 

Håper du skal opp i vekt, da er det vel mer en kostholdsplan og ikke en diett?

(ikke som regel men som norm)

 

Trening kl 15-17

MASSE VANN!

Her han du endre på noe, om du ikke vil ta nitroFuel kan du med fordel dele opp gaineren, drikke litt før trening i garderoben, under trening om den varer mer en 60min samt resten etter trening.

 

Og hva er all denne 1L H-melk greiene?

Endret av War
Lenke til kommentar

Det står mye på pakkene, de mener vel hele dosen.

 

På maks bulk er det en fordel med protein og karbohydat under trening, som man tilfeldigvis finner i en ganier, ikke hele kanskje 10g .

 

Alternativ er for eks NitroFuel /Creaforce eller lignende, ikke rene sukkerdrikker som heter "Energy-xxxxx)

 

Med melkegreiene mener jeg bruker du melk for å få opp kcal? Fungerer ja men så mye laktose da.

 

 

 

Tips nr 2, kutt litt karbohydrater fra måltidene før trening, og legg de på måltidene etter trening.

Dvs styre mest mulig karbs til glykogenoppfylling

 

Isteden for

100 100 100 100 Trening 100 100 100 Natt

70 70 70 70 Trening 130 130 130 natt.

 

Tallene betyr ingenting her, kun forholdet mellom de som eks.

Endret av War
Lenke til kommentar
Pjuus virker som om du skal bli kostholdsekspert ellernoe:P. Har ett spm, drikker selv proteinshake med melk, har aldri hørt at dette ødelegger proteinet. Men er det tilfellet?

 

Nei, det ødelegger ikke proteinet i det heletatt. Men melken inneholder %80 kassein. Whey Isolate og Whey concentrate er jo myse, hurtigvirkende protein pulver. Og når du blander det med melk vil proteinet bli gjort om til kassein.

 

Med melkegreiene mener jeg bruker du melk for å få opp kcal? Fungerer ja men så mye laktose da.

Jepp, inneholder jo 33g protein i 1 liter melk så det er jo bra.. Men karbohydratene i melken er ikke alltid så veldig bra.

 

 

Whey protein's rocket-fast digestion rate is great for post-workout, but any other time in the day this is not exactly what you want. When your body is in a normal resting state you'd ideally like to consume proteins that are absorbed at a more gradual pace. By mixing your whey protein in milk it will be broken down and released into the bloodstream in a more timed-release manner. This is because milk is largely made up of casein protein, which can take up to 4 hours to be fully digested. By slowing down the release of the protein, your body will be able to deal with it much more efficiently and this will also allow your muscles to remain in an anabolic state for a longer period of time.

 

This is what makes whey protein so amazing. By simply changing the type of liquid you mix it with (milk or water) you can control its digestion rate and adapt it to your specific needs at any given time. Not only can whey be used as a post-workout protein source and as a meal replacement, but it also comes in handy if one of your whole-food meals does not fulfill its total protein requirement.

- The Truth About Building Muscle

 

Tips nr 2, kutt litt karbohydrater fra måltidene før trening, og legg de på måltidene etter trening.

Dvs styre mest mulig karbs til glykogenoppfylling

 

Isteden for

100 100 100 100 Trening 100 100 100 Natt

70 70 70 70 Trening 130 130 130 natt.

 

Tallene betyr ingenting her, kun forholdet mellom de som eks.

 

Grunnen for at jeg spiser 5 skiver før trening er jo png at jeg skal få energi (karb) før trening. Men har tenkt til å bytte om til et brød som inneholder bare 10g karb per 100g. *Husker ikke hva brødet het* Så det problemmet er jo løst. Og jeg er ikke sikker om jeg skal slutte med gainer, fordi egentlig skal jeg ligge mellom 3500-4000kcal, og jeg ligger jo 700kcal for mye her :p

Jeg får jo i meg ganske grei mengde med karb etter trening da, 50g fra shake og 46g fra melk og 70g fra rosiner. Også er jo det middag goså. Vet, det blir ganske mye karb om tiden, men det er jo derfor jeg spør dere om tips.

Btw, takker for tipset.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Laktoseredusert melk hadde jo vært tingen men da snakker vi 17kr L.

Gjør jo ikke noe så lenge du tåler laktosen.

 

Husk at man trenger 300-500 kcal max mer en normalen på en bulk, formye vil gi større fettlagring og tid på deff vil stjele bulketid og totalt ende opp med like mye masse pr år.

Du burde gå opp 1kg pr 14 dag maks.

Lenke til kommentar

Alternativet er Fitness H&C -bulk.

Spis 30-40g protein , karb og fett til alle måltid, spis når du er på en 5 på sultskalaen.

 

De dagene du trenger mer vil du da få det, de dagene tu trenger mindre får du mindre.

De som bulker denne vegen er nesten ribbet hele året, bygger litt saktere ja, kanskje det blir 200kcal i + men de deffer aldri så totalen blir lik.

 

På en oppsatt plan blir det kanskje forlite mat ene dagen og kanskje formye den andre dagen, men det er sånn 99% gjør det enda.

Lenke til kommentar

EDIT: Hissipropp redigert bort.

Jeg prøver bare å si at man burker ordet diett når man snakker om ned i vekt i treningsmiljøet.

Ikke pga noen regel men for å gjøre det enklere.

 

Kona er lektor i Eng og Norsk, får gjennomgå en del for treningsuttrykkene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Herregud. To poster med off-topic burde det være lov å poste uten å få slengt en negativ kommentar etter seg. Det var bare et oppfølgende spørsmål til en liten kommentar jeg kom med. Du trenger ikke å komme i forsvarsposisjon bare fordi du ikke hadde noe bedre å komme med.. :)

 

Pijus: Har du regnet ut at 4300 er 300-500 kcal over dagsbehovet ditt, og ikke mer eller mindre? Det kunne kanskje også vært en idé å regne ut den totale summen av næringsstoffene du får i deg for å være sikker på at du ikke har helt feil balanse? Kroppsvekten din er vel rundt 70kg, så da ville jeg ha sikta på rundt 150g protein som er 2g protein per. kilo kroppsvekt. Alt over det vil bare være bortkasta penger.

Endret av Zarn
Lenke til kommentar

Unnskyld

Ikke meningen å være hissigpropp, regnet med at du var en av de som alltid kverulerer i disse trådene, vi kaller ned i vektplan for en diett og kilokalorier for kalorier osv for å gjøre det lettere.

Kanskje pga en diett er noe man "følger" /mal og på bulk trenger man ikke det.

 

Pijus, du må kjøpe en fettklype, øker fettprosenten formye må du kutte i karbsen før trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...