Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor dårlige unnskyldninger?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på. Før så var jeg ganske lat igrunnen. Eller selv vil jeg ikke si at jeg var lat, men kanskje noen av vennene mine synes det. på barneskolen var det sånn at jeg hadde en bestevenn, jeg var med han nesten hver dag, men han var også naboen min da. Så fikk jeg en ny bestevenn, og han var jeg med ganske ofte, sikkert sånn 2-3 i uken faktisk, + var av og til med andre folk 1 eller 2 dager. Å jeg var jo med nesten noen hele tiden da, ikke det at jeg synes det er kjedelig, men selv så føler jeg for å ha litt fritid alene også. siden jeg trener og går på skole. Å dette fikk jeg aldri da på den tiden. Derfor begynte jeg å si nei og av og til måtte komme på dårlige unnskyldninger til vennene mine av og til når jeg egentlig bare ikke ville. Dette har vel skjedd helst på ungdomsskolen. Nå på videregående synes jeg det er greit, litt mer frihet og kan være med folk når jeg vil liksom. Angrer enda på at hvorfor jeg ikke bare sa at jeg ikke ville, men de maste jo sånn nesten hver dag, er ikke så lett å si at jeg ikke gidder hver dag, da er det jo en selvfølge at de vil si jeg er lat.

 

Uansett jeg trodde ikke det var sånne folk som meg før, at de ga unnskyldninger hele tiden nesten. Nå på videregående har jeg spurt en jente jeg har blitt godt kjent med om jeg skal være med henne, men så kommer hun med at hun skal noe eller at hun er syk eller noe om jeg vil ha henne med på noe for eksempel, kommer liksom alltid med unnskyldninger.. Å jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil være med meg på noe. Noen som skjønner hvorfor hun ikke blir med på noe? er hun slik som jeg var før da, er hun bare lat, eller liker hun meg ikke som person? jeg føler nå at vi er komt ganske nære hverandre, så det at hun ikke liker meg som person mener jeg at vi kan bare stryke.. derimot kunne jeg så klart trodd henne om hun skulle noe de dagene hun sier hun skal noe, kan jo hende hun snakker sant noen ganger, men hun sier det så ofte at jeg begynner å lure liksom. uansett det må jo være en grunn for det? :hrm:

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen til en viss grad, da som jenta i situasjonen. Dårlige unnskyldninger (forutsatt at de ikke er sanne) forekommer når hu ikke vil være med deg, av en eller flere grunner. For meg virker det som hun ikke er intr i å tilbringe tid med deg. Det trenger ikke være fordi hun ikke liker personligheten din, men det er det jeg ville tippet på. Om noen (merk: noen jeg "ikke liker") spør om jeg vil finne på noe, kommer jeg opp med en form for unnskyldning. Enten det er at jeg ikke orker, eller at jeg skal noe annet. Det heter å være konfliktsky, altså å ty til dårlige unnskyldninger istedenfor å "konfrontere" med at man ikke har lyst til være med den personen. Kinkig situasjon du setter henne i om du spør rett ut.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det, jeg har spurt henne rett ut før, men da virket hun litt mumlende. jeg vet ikke helt, kanskje hun ikke oppfattet spørsmålet mitt. tror jeg skal spørre henne en gang til å se hva hun sier for noe. En gang så spurte jeg henne om hun skulle være med på en forestilling et sted, så sa jeg til henne at hun måtte bli med, det blir kjempegøy. Å så sier hun ja jeg kan sikkert, det hadde vært kjempegøy sier hun. men hun turde ikke å nevne at hun ikke ville visst hun ikke ville. så sa jeg etter det til henne, begynte å si: "jeg vet du ikke vil, kan du ikke bare si det" men da begynte hun med den: "Jo jeg vil, det hadde vært kjempegøy, men jeg vet ikke om jeg kan"

 

så jeg forstår meg litt lite på hva hun egentlig mener..

Lenke til kommentar
Urk, for en diffus jente. Jeg hadde ikke giddet å mase mer på henne, jeg. Én ting er at hun ikke tar initiativ, men at hun ikke klarer å komme med et eneste klart svar på noe, det blir bare slitsomt i lengden.

 

ja det er akkurat det, det blir slitsomt i lengden..

Jeg er så glad i denne jenten, så jeg vil ikke gi opp på henne isåfall. Hun er jo så smilende og blid og sånt og snakker om mye med meg sånn ellers.

 

Men det er jamen meg ikke lett å skjønne hva hun egentlig tenker altså, hun er jammen meg en mystisk jente på den måten :dontgetit:

Lenke til kommentar
Å være mystisk kan være spennende, det, men å være så ambivalent og umulig å forstå er ikke noen positiv egenskap.

 

Du får føle litt selv, på hvor mye av denne usikkerheten du egentlig orker, så finner du nok svaret på hva du skal gjøre der.

 

Ja får gjøre det, takk for svaret :)

 

begynner å bli temmelig lei forsovet, å føler ikke helt at jeg orker det der mer, men vi har det så gøy sammen sånn ellers. så jeg vil på en måte orke det. så vil ikke si at følelsene jeg har der er helt rette altså, hehe..

Lenke til kommentar
Gjest Littlie_pixie

Det kan være flere grunner til at jenta avlyser hele tida. Her er fire grunner jeg kan tenke meg:

 

1: Hun er ikke interessert i et romantisk forhold. Når du ber henne med på noe er hun redd det skal bli en date.

Løsning: spør om hun liker deg. Da får du kanskje et svar.

 

2: Hun liker ikke det du ber henne med på. For eksempel kasnkje hun har sosial angst og ikke liker store folkemengder?

Løsning: be henne med på noe helt alene med deg.

 

3: Når du ber henne med på ting føler hun at situasjonen blir stressende. Hvis foreksempel du spør henne forand veninnene hennes eller i klasserommet.

Løsning: gå sammen med henne et lite stykke og spør henne når det er få andre rundt dere.

 

4: Hun tenker fremdeles på x-en og tør ikke komme nær en annen peron.

Løsning: ta det rolig. Ikke mas. Bare foreslå. For eksmpel: "jeg tenkte å dra på kino eterpå, vil du være med?" His hun sier nei så trenger du ikke grave og spørre eller noe.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...