K-L-E Skrevet 20. november 2009 Skrevet 20. november 2009 Hei! Jeg har brukt PCen min i ett år nå. Og etter at jeg installerte windows 7 skjedde det noen ganger at PCen ikke fikk bilde på skjermen ved startup. Selve skjermen var på og lyste "analog, HDMI, digital" over og over igjen, som om den ikke var tilkoblet noe. Samtidig var alle 6 lysene på hovedkortet på ved oppstart (grønn, gult og rødt). Grafikkortet lyser også grønt. USB-enheter som tastatur og mus fungerte heller ikke. Dette skjedde bare noen ganger, og det sluttet så fort jeg skrudde den av og på igjen, etter det fikk jeg alltid bilde igjen (Bilde av windows startup osv). Nå idag etter jeg installerte en vannkjøler (Corsair H50), skjer denne feilen igjen, og det er det samme etter jeg starter den på ny Spec: Corsair HX 650W geforce GTX 295 Q9300 2.5 GHZ Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Gigabyte GA-EP45T-DS3, P45, Socket-775 Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2 skjerm: Samsung Syncmaster t260 26" Jeg tror nå jeg har koblet alt til slik som det skal etter at jeg installerte vannkjøleren. Det rare er at jeg fikk windows 7 rørte jeg ikke PCen, men fikk denne feilen uansett. Noen som har ideer på hva dette kan være?
K-L-E Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Jeg har testet med et xfx gt 96000 kort nå som jeg bruker i en annen pc. Det er fremdeles den samme feilen som oppstår. La merke til at gtx 295 kortet ikke kjører vifta ved oppstart, det tror jeg har lest at det er normalt så lenge det er kjølig? Men da vet jeg at grafikkortet ikke er defekt.
K-L-E Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Da var det i orden. Hadde glemt å koble tilbake en av strømkablene fra PSU til hovedkort :S At det går ann. Men jeg er fortsatt bekymret ettersom mitt gtx 295 kort lyser grønt i stedet for blått, som det vanligvis gjør. Hvorfor lyser det ikke blått?
ZERO6237 Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Da var det i orden. Hadde glemt å koble tilbake en av strømkablene fra PSU til hovedkort :S At det går ann. Men jeg er fortsatt bekymret ettersom mitt gtx 295 kort lyser grønt i stedet for blått, som det vanligvis gjør. Hvorfor lyser det ikke blått? Hvis det har lyst blått så betyr det at det er "Master card" i SLI, at det lyser grønt betyr at alt er i orden . Og hvis det lyser rødt, da er det ille. Btw. du har vell en manual til korte?
K-L-E Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Yess, har en manual, men tviler på det er tilkoblingsfeil i kortet. Lurer på om det er ytelsesforskjell på blått og grønt lys?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå