olbru Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Jag har en Dell inspiron 1501 med oppstartsprob. Kjører Vista 32-bit Home Premium. Etter en noe røff behandling under en reise, ville ikke maskinen starte. Jeg husker ikke den første feilmeldingen, men forsøkte med den reinstallasjons dvd-en som fulgte med. Under oppstartsreparasjon finner den ingen feil, men kommer opp med dette: Resultatet med Oppstartsreparasjon (org. DVD): StartupRepairV2, ExternalMedia, 6.0.6000.16386.0.0.0.0, 65537, OsVersionMismatch, 1168, 6.0.6000.256.1. Den finner ikke noe gjenopprettingspunkt, så jeg prøvde en ny installasjon men da kommer bare bakgrunnsbilde opp (uten ikoner), og en beskjed om at det oppstod en uventet feil. Ved forsøk på ny installasjon kommer det til slutt: Ingen tilgang til installasjonskildene. På Dell sine sider står det at man skal trykke F8 under oppstart, men det reagerer den ikke på. Begynner bare å pipe etter en stund hver gang jeg trykker. Hvor går jeg videre????
brgr Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 F8 er ofte i tilknytning til Windows feilsøking. Dette er for å kunne komme inn i Sikkerhetsmodus, fjerne automatisk restart osv osv.. Men du hadde kjørt en helt ren installasjon av Windows på systemet ditt uten noe hell?
ballefant Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Har du prøvd å kontakte Dell? Jeg hadde en bærbar med HDD problemer, ringte å fikk god hjelp fra dem. Endte med at jeg fikk ny (gratis) hdd levert på døren da min hadde hardwarefeil og ble sendt tilbake med budbilen som kom med den nye HDD'en. De kan fortelle deg mye over telefonen, og ut ifra hva feilmeldingene sier, så kan de finne ut hva som kan være galt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå