Gå til innhold

Får lærere lønn i ferier?

Skyax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om lærere får lønn i alle de feriene sine...

Normalt er jo 5 uker, men lærere MÅ jo ha mer en det iløpet av et år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den "lange" ferien til lærerne er faktisk avspasering, mye fordi de gjerne har 40-timers uker (tar utgangspunkt i vanlig allmennlærer), i stedet for 37,5 timers uke. Skulle bare mangle at de får det. Da jeg selv var lærer i praksis var det ikke uvanlig å sitte med retting av prøver, planlegging og diverse til langt utpå kvelden til ti-elleve om kvelden. Dette er også en kompensasjon for mye overtidsarbeid. Om den blir betalt? Det er vel som alle andre ferier vi arbeidstakere har, blir betalt i form av feriepenger.

Skrevet
De har nok lik ferie som alle andre.

Men i skole sommerferien jobber nok lærere med å forbrede seg på neste skole år

Nettopp, sett under ett har lærerne lik lang ferie som andre, men de jobber i snitt mer i uka, ergo får de også lenger ferie når det først er ferie. I mange ferier er det også lagt inn kursing og planleggingsdager for lærerne.

Skrevet

Jeg har noen veninner som er lærere for 1 til 4 klasse. De nyter da ferien godt vil jeg si. Det er riktig som det nevnes at utgangspunktet er avspasering, men som mine veninner selv sier - "det er fantastisk deilig å ha så mye fri"

Skrevet
Jeg har noen veninner som er lærere for 1 til 4 klasse. De nyter da ferien godt vil jeg si. Det er riktig som det nevnes at utgangspunktet er avspasering, men som mine veninner selv sier - "det er fantastisk deilig å ha så mye fri"

Ja, selvsagt er det en nytelse å ha mye fri sammenhengende, hvem liker vel ikke det? Betyr dog ikke at de jobber mindre enn andre arbeidstakere sett under ett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...