Gå til innhold

ASP: User does not have permission to perform this action.


Anbefalte innlegg

Har laget en enkel webserver i c# i Visual Studio 2008. Jeg har laget innlogging og roller og administrerte brukeren min ved hjelp av ASP.NET configuration. Når jeg debugger siden funker innloggingen som den skal. Men når jeg publiserer siden til localhost, så får jeg denne feilmeldingen nå jeg logger inn:

Server Error in '/' Application.

User does not have permission to perform this action.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. 

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: User does not have permission to perform this action.

Source Error: 

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace: 


[SqlException (0x80131904): User does not have permission to perform this action.]
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +6244425
  System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +245
  System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2811
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.CompleteLogin(Boolean enlistOK) +53
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.AttemptOneLogin(ServerInfo serverInfo, String newPassword, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, SqlConnection owningObject) +248
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.LoginNoFailover(String host, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, Int64 timerStart) +6260362
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance) +6260328
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance) +354
  System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection) +300
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options) +54
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject) +6261592
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject) +81
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +1657
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +88
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +6265031
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +258
  System.Web.DataAccess.SqlConnectionHolder.Open(HttpContext context, Boolean revertImpersonate) +82
  System.Web.DataAccess.SqlConnectionHelper.GetConnection(String connectionString, Boolean revertImpersonation) +3983690
  System.Web.Security.SqlMembershipProvider.GetPasswordWithFormat(String username, Boolean updateLastLoginActivityDate, Int32& status, String& password, Int32& passwordFormat, String& passwordSalt, Int32& failedPasswordAttemptCount, Int32& failedPasswordAnswerAttemptCount, Boolean& isApproved, DateTime& lastLoginDate, DateTime& lastActivityDate) +3052644
  System.Web.Security.SqlMembershipProvider.CheckPassword(String username, String password, Boolean updateLastLoginActivityDate, Boolean failIfNotApproved, String& salt, Int32& passwordFormat) +213
  System.Web.Security.SqlMembershipProvider.ValidateUser(String username, String password) +164
  System.Web.UI.WebControls.Login.AuthenticateUsingMembershipProvider(AuthenticateEventArgs e) +75
  System.Web.UI.WebControls.Login.AttemptLogin() +152
  System.Web.UI.WebControls.Login.OnBubbleEvent(Object source, EventArgs e) +124
  System.Web.UI.Control.RaiseBubbleEvent(Object source, EventArgs args) +70
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +29
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2981

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.4927; ASP.NET Version:2.0.50727.4918

 

Jeg kan se brukeren min og rollene i IIS, og alt ser ut til å fungere der, så er vel ikke noe feil med tilkoblingsstrengen. Hvis jeg går til leverandøradministrasjon på ASP.NET configuration får jeg opp denne feilmeldingen når jeg tester AspNetSqlMembershipProvider eller AspNetSqlRoleProvider :

Kan ikke opprette en tilkobling til databasen. 
Hvis du ikke har opprettet SQL Server-databasen ennå, avslutter du administrasjonsverktøyet for webområdet, bruker kommandolinjeverktøyet aspnet_regsql til å opprette og konfigurere databasen, og går deretter tilbake til dette verktøyet for å angi leverandør.

 

Prøver ut aspnet_regsql, og får feileldingen: post-108789-1258575030_thumb.png når jeg prøver å velge database. Jeg har tillat remote connections for sql server og åpnet porter i brannmuren.

 

Har kjørt meg helt fast nå, og har ikke peiling på hva jeg må gjøre. Har lett masse på nettet, og kommer fortsatt ikke noen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...