Gå til innhold

[Løst]Skal bygge gaming pc , Budsjett 7k


Anbefalte innlegg

Har skjerm,mus,tastatur mangler egentlig bare pc'n.

 

Har sett på komplett sine pakker med pc-i-deler. Har sett på dette oppsettet, men tenkte å ha dette kabinettet.

 

Pcen skal brukes til gaming for det meste(WOW,CS,Crysis,MW2 f.eks), og pcen skal vare i noen år(2-3år).

 

Vis dere har noen bedre forslag eller meniger er det bare å si ifra ;)

 

Mvh. Turbolax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke anbefalt crossfire. Eller, det kommer an på hva slags skjermoppløsning du bruker. Regner med at du ikke har 1920x1200? Hvis du bruker en oppløsning som er lavere enn det, så får du egentlig ikke dratt ordentlig nytte av crossfire. Derfor syns jeg du heller skal gå for et Radeon 5870. På den lista som XiFF kom med er det også 2 hovedkort, bare merk deg det. Jeg skjønner at det ikke var meningen. Ellers ser resten greit ut :)

 

EDIT: Her er da mitt forslag http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...91-A26ECDAB17E3

 

EDIT: Ser at han som opprinnelig lagde handlelisten la til DDR3 RAM. Hovedkortet støtter ikke DDR3, men DDR2 RAM, så sørg for å velge annen RAM. Beklager mange edits :p

Endret av Minsc
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke anbefalt crossfire. Eller, det kommer an på hva slags skjermoppløsning du bruker. Regner med at du ikke har 1920x1200? Hvis du bruker en oppløsning som er lavere enn det, så får du egentlig ikke dratt ordentlig nytte av crossfire. Derfor syns jeg du heller skal gå for et Radeon 5870. På den lista som XiFF kom med er det også 2 hovedkort, bare merk deg det. Jeg skjønner at det ikke var meningen. Ellers ser resten greit ut :)

 

EDIT: Her er da mitt forslag http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...91-A26ECDAB17E3

 

EDIT: Ser at han som opprinnelig lagde handlelisten la til DDR3 RAM. Hovedkortet støtter ikke DDR3, men DDR2 RAM, så sørg for å velge annen RAM. Beklager mange edits :p

Ser veldig bra ut men jeg skal minimum ha 1tb hardisk bare sånn at det er sagt :p Bra at du sier ifra om feil i oppsettet til XiFF, siden jeg så ikke det.

Lenke til kommentar

Det blir fort gjort å ta feil på varer når man er sliten :p

 

Sum of FPS Benchmarks 1680x1050

 

WoW krever endel grafikk prosessor når du er i Dalaran eller Raids, men det er ingen offisiell timedemo som man kan teste det opp mot så det blir litt vanskelig å si.

 

EDIT:Ytelses test mange spill med CF vs no CF.

 

EDIT2: 5770 ytelsesmessig så ligger den rett bak 4890, så det er trygt å si at du kan se forskjellen på 4870 vs 4870 CF.

Endret av XiFF
Lenke til kommentar

På den testen der ser man jo at det er like mye verdt med crossfire i alle oppløsningene. Jeg har lest omlag alle skjermkorttestene som har kommet ut her på hardware de siste månedene, pluss andre tester, og det som alltid har gått igjen når de tester crossfire er at du får mest uttelling når du går opp i skjermoppløsning. Det er mulig det ikke stemmer på alt, men jeg har ihvertfall fått inntrykket av at det gjelder ganske ofte :)

Endret av Minsc
Lenke til kommentar
På den testen der ser man jo at det er like mye verdt med crossfire i alle oppløsningene. Jeg har lest omlag alle skjermkorttestene som har kommet ut her på hardware de siste månedene, pluss andre tester, og det som alltid har gått igjen når de tester crossfire er at du får mest uttelling når du går opp i skjermoppløsning. Det er mulig det ikke stemmer på alt, men jeg har ihvertfall fått inntrykket av at det gjelder ganske ofte :)

 

Helt klart, men det kommer også hva slags kvalitets funksjoner som ble brukt osv. vanligvis så ville jeg kanskje ikke anbefalt et CF system for de som har planer om å oppgradere litt senere, men om man er 100% sikker på at den ikke skal oppgraderes om 2-3år så kommer man langvei med CF oppsett. Ellers så kunne man prøve å få tak i et 5850 kort og oppgradere til CF senere feks.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke anbefalt crossfire. Eller, det kommer an på hva slags skjermoppløsning du bruker. Regner med at du ikke har 1920x1200? Hvis du bruker en oppløsning som er lavere enn det, så får du egentlig ikke dratt ordentlig nytte av crossfire. Derfor syns jeg du heller skal gå for et Radeon 5870. På den lista som XiFF kom med er det også 2 hovedkort, bare merk deg det. Jeg skjønner at det ikke var meningen. Ellers ser resten greit ut :)

 

EDIT: Her er da mitt forslag http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...91-A26ECDAB17E3

 

EDIT: Ser at han som opprinnelig lagde handlelisten la til DDR3 RAM. Hovedkortet støtter ikke DDR3, men DDR2 RAM, så sørg for å velge annen RAM. Beklager mange edits :p

Trenger en annen PSU siden den i dette oppsettet er utsolgt og kommer ikke flere før den 27'ene å det er en dag før pc'n helst skal være ferdig.

Lenke til kommentar
Ser også at DVDspilleren ikke er inne på lager. Der kan du velge hvilken som helst annen - har ikke så mye å si. Denne PSU'en kan du ta. I samme familie, bare 100W mindre. Du har ikke tenkt til å skaffe deg et nytt skjermkort med det første? For da holder det i massevis med 650W :)

Fant en DVD spiller hjemme jeg kan bruke, så byttet jeg til den 650W PSU'en og 1TB hardisk så nå tror jeg jeg er klar til å bestille ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...