tommy_sn Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Hei Hvis man f.eks har 3 forskjellige verdier man registerer per dag og skal lage et linjediagram med disse 3 linjene i samme diagram - hvordan gjør man at linja blir trukket mellom to punkter hvis det hoppes over en verdi en av dagene? Da stopper linja, og fortsetter fra neste punkt, men s de 2 andre "fullstendige" linjene er heltrukne. Gjelder Excel 2003, norsk.
tommy_sn Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Er problemet her dårlig forklart kanskje? Trengs det en screenshot?
kjeklulf Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 (endret) Klikk på diagrammet så det er merket -> Vertøy -> Alternativer -> Diagram -> velg Interpolert. Legg merke til at dette da endres som standardinnstilling i Excel, altså ikke bare for denne arbeidsboken. Hvis du vil endre i en enkel arbeidsbok kan du skrive =IT() i alle celler som er tomme. Da interpolerer Excel på egenhånd for denne boka. Endret 17. november 2009 av kjeklulf
tommy_sn Skrevet 17. november 2009 Forfatter Skrevet 17. november 2009 Takk for hjelpen. Er det noen måte å få denne inn i en hvis-setning, at cella gir =IT() om cella som sjekkes er tom, eller har 0?
HiSpeed Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Klikk på diagrammet så det er merket -> Vertøy -> Alternativer -> Diagram -> velg Interpolert. Legg merke til at dette da endres som standardinnstilling i Excel, altså ikke bare for denne arbeidsboken. Hvis du vil endre i en enkel arbeidsbok kan du skrive =IT() i alle celler som er tomme. Da interpolerer Excel på egenhånd for denne boka. Hvordan settes dette som standard i Excel 2007?
Harald Staff Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Takk for hjelpen. Er det noen måte å få denne inn i en hvis-setning, at cella gir =IT() om cella som sjekkes er tom, eller har 0? Du kan som du selvfølgelig vet ikke ha data og formel samtidig i en celle, så vi snakker hjelpekolonne: =HVIS(A1=0;IT();A1) HTH. Beste hilsen Harald
kjeklulf Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Hvordan settes dette som standard i Excel 2007? Du får ikke satt det som standard i 2007. Her gjøres per diagram: Klikk på diagrammet -> Diagramverktøy Utforming -> Merk data -> Skjulte og tomme celler -> Koble datapunkter.
HiSpeed Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Hvordan settes dette som standard i Excel 2007? Du får ikke satt det som standard i 2007. Her gjøres per diagram: Klikk på diagrammet -> Diagramverktøy Utforming -> Merk data -> Skjulte og tomme celler -> Koble datapunkter. Nice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå