Gå til innhold

5870 i crossfire

RekylTommy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo, har kjøpt pc nylig og regnner med at det blir mer inni den mot jul. har tenkt og kjøpe enda et HD5870 til og kjøre de i crossfire.

Men trenger jeg noe mer som prossessor eller ram, ikke si det er bedre med 4 kjernes, det VET jeg, men da var det med budsjett.

Kjører ofte bare ett stort program alene uansett så behovet er ikke enormt for en 4 kjerners. men vil et til 5870 passe bra for oppgradering i pc? si hva annet jeg trenger for full ytelse av 5870 i crossfire. men si om jeg MÅ ha eller BURDE.

vet jo at forskjellige produsenter har billigere kort, har et f.eks. asus 5870 og et xfx 5870 noe minuser som 2x asus 5870 eller xfx 5870 ikke ville hatt?

her er pc'n min:

http://www.itavisen.no/pimpmypc/4134/

Endret av zenzito
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i noen sammenhenger du føler at du trenger mer GPU kraft?

Nå er jeg ingen mester i flaskehalser, men jeg innbiller meg at du får flust av dem med ditt nåværende oppsett hvis du setter inn enda et HD 5870.

Såvidt jeg vet skal det ikke spille noen rolle om du mikser Asus, Sapphire, XFX, etc med hverandre, så lenge kortene er like.

-Deluze

Skrevet

Ehm, det jeg mente er at resten av maskinen ikke vil henge med når det er så mye GPU gamp mens resten av komponentene er "utklassert."

Som jeg spurte; er det i noen sammenhenger du føler at du må ha mer GPU kraft? Er det i noen spill at maskinen din ikke klarer å sprute ut full oppløsning og overdoser med eyecandy?

Om dette ikke er realiteten ville jeg ha ventet med å dytte inn et kort til. Prisene vil jo bare dale så i det øyeblikket du trenger mer futt kan du kjøpe det samme kortet langt billigere.

Hvis du "trenger" ekstra "show-off credz" så må du jo for all del gjøre hva du ønsker.

Skrevet
Som jeg spurte; er det i noen sammenhenger du føler at du må ha mer GPU kraft? Er det i noen spill at maskinen din ikke klarer å sprute ut full oppløsning og overdoser med eyecandy?

Om dette ikke er realiteten ville jeg ha ventet med å dytte inn et kort til. Prisene vil jo bare dale så i det øyeblikket du trenger mer futt kan du kjøpe det samme kortet langt billigere.

ja venter jo på crysis 2 da. er en grafikk entusiast så vil gjerne ha litt futt. Men hva kan jeg kjøpe for og oppgradere pcn mest mulig? ikke nevn i-serien, kan ikke klokke eller noe.

Skrevet

Hvorfor ikke noe fra i-serien?

AMD har jo flere alternativer i Phii X4 serien, eller X3 som jeg sitter med som også er alternativ. Dog tror jeg pris differansen mellom X3 og X4 er så liten at det er like greit å gå for X4.

Med den nåværende status på prisguid(ene) har jeg liten interesse av å lage en vogn eller kikke nøyere på alternativer.

Så hvis _jeg_ skulle ha oppgradert en PC som allerede har HD5870 ville jeg gjort noe med CPU. Du har jo også AM3 sokkel, så du kan beholde HK (som forøvrig er godt nok).

Nå følger ikke jeg med på så mye spill (hvertfall ikke Crysis serien), men har det i det hele tatt blitt annonsert?

Hvis/når det kommer har kanskje produsentene gjort jobben sin med optimalisering slik at en ikke trenger PC tilsvarende Belgisk Blå for å kunne nyte det på Very High.

Skrevet

Den er vel av det beste AMD har for øyeblikket før neste serie blir lansert. Så et godt alternativ er det absolutt.

Når Crysis 2 i så fall dukker opp i Q1 2010 kan du jo se om du trenger et nytt HD5870. Nå er det jo store problemer med å skaffe de, samt at nye varianter kan ha rullet ut i butikkene (kanskje til og med til en lavere pris!) innen den tid.

Sapphire lanserer snart HD5870 Vapor-X som har et annet (bedre) kjølesystem samt at det er lettere overklokket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...