rajiv Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 (endret) Hei. Jeg er ganske ny når det kommer til alt innen dette med High Definition etc. Som mange andre, har jeg koblet PC-en min opp på TV-en (en LG 60" Plasma-TV 60PS8000 Full HD). Jeg ser en god del filmer og tv-serier via PC-en som jeg henter fra nettet, men jeg har aldri prøvd å utnytte HD-kvaliteten. Jeg har altså aldri sett en film eller en tv-serie i full HD. Jeg har tatt ned noen filmer som er rippet fra BlueRay-disker! Oppgraderte PC-en min nylig, og den har HDMI-inngang, så det er ikke noe problem! Så, det jeg lurer på er; må jeg kjøpe meg en HDMI-kabel (male) som jeg plugger imellom PC-en og TV-en? Vil jeg få et bedre skjermbilde generelt med HDMI-kabel eller fungerer det bedre med RGB? Og til slutt. For at jeg skal kunne utnytte Full HD funksjonen, vil det ha noe forskjell hvis jeg går til innkjøp av et skjermkort, som f.eks.: ASUS GeForce 9400GT 512MB Silent PhysX, eller vil det intregrerte skjermkortet som medfølger dette hovedkortet: ASUS Crosshair II Formula, Socket-AM2+ fungere like bra? Hvis dere anbefaler andre skjermkort som evt. vil gi meg en "bedre" opplevelse, når jeg ser på filmer og tv-serier, så gjerne liste dem opp. Jeg er ikke typen som spiller, er mest interessert i å se på filmer og slikt når jeg først bruker datamaskinen! Takker på forhånd for alle svar! Endret 14. november 2009 av rajiv
vesleengen Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 du vil få bedre bilde med HDMI kontra RGB.. RGB er en analog kabel, mens HDMI er digital, noe som gjør at den "sammarbeider" bedre med TV av kabel trenger du bare en vanlig HDMI 1,3 han-han fra pc til tv.
rajiv Skrevet 14. november 2009 Forfatter Skrevet 14. november 2009 du vil få bedre bilde med HDMI kontra RGB.. RGB er en analog kabel, mens HDMI er digital, noe som gjør at den "sammarbeider" bedre med TV av kabel trenger du bare en vanlig HDMI 1,3 han-han fra pc til tv. Så det du sier, er at jeg kan ha RGB-kabel koblet til samtidig som jeg har en HDMI-kabel plugget imellom?
vesleengen Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 nei det kan du ikke, for da blir det jo to signal kilder, men det du må passe på er at du både får lyd og bilde igjennom HDMI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå