Gå til innhold

Hvilken W2k versjon passer best?


Anbefalte innlegg

Har tilgjengelig 3 versjoner av Windows 2000;

 

Pro-versjon, Server og Advanced Server.

 

Hvilken er best egnet for mitt bruk:

 

Maskinen vil stå på 24/7 med ADSL, hovedsakelig mot P2P.

En annen PC i samme hus vil være tilknyttet Internet gjennom min maskin (Ethernet) - også den mye mot P2P.

 

Maskinen har en 2Ghz Celeron, 512 DDR ram, 80 Gb Seagate Barracuda ATA IV ST380021A.

 

Bortsett fra Internet vil maskinen bli mest brukt til kontoroppgaver og som base for et hjemmestudio (midi og harddiskrecording - er musiker) med Emagic Logic Audio Gold. Spill er lite interessant - måtte i så fall være en god flysimulator.

 

På forhånd takk for svar!

 

SyrinxGC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan dele internett via windows 2000 professional,

men hvis du vil bruke litt mer avanserte funksjoner, som NAT for å dele internett, DHCP for å tildele andre maskiner i nettverket ditt ip-adresser og annen informasjon, så er windows 2000 server et bra alternativ.

 

advanced server har mange ekstra funksjoner som du ikke har behov for, dessuten krever advanced mer maskinressurser enn 2000 server.

 

jeg tror at jeg i ditt tilfelle ville gått for windows 2000 server med NAT og DHCP. du har egentlig ikke bruk for noe mer, og denne løsningen vil gjøre det enklere for de andre maskinene i nettverket å koble seg til nettverket, hvis du skulle få noen flere senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...