Gå til innhold

jeg har tenkt å kjøpe meg et Digitalt Videokamera...forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert mange som kan gi deg tips om dette. Nå har du jo sagt hvor mye du vil bruke på å investere, men det er masse å velge på. Jeg antar du satser på et kamera som både har DV-inn/DV-ut. Vær obs på at du kan få kamera i Norge som kun har DV-ut, pga avgiftsordningen. Disse kameraene er gjerne noe billigere, men for noen hundrelapper kan du kjøpe programmer som også gir deg mulighet til å åpne DV-inn http://www.lynx-dv.co.uk/dvstore/

Jeg besøkte Hong Kong flere ganger, og det var en drøm å gå rundt i butikkene der, selv om man måtte være ytterst påpasselig for ikke å bli lurt. Kjøpte selv et JVC kamera med DV inn/ut. Sony selger mye bra på videofronten, og har vel også hatt noen kampanjer både på PC-9 og PC-06, PC-100 blir kanskje for dyrt? Canon har også flotte kameraer. Det er sikkert mange andre som kan gi deg et råd også!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Uten at jeg er helt sikker så tror jeg TRV830 er et Digital8 kamera, da jeg handlet kamera (jeg endte til slutt på TRV30) så ble det sagt at forskjellen mellom miniDV og Digital8 fra Sony er at MiniDV har Carl Zeiss optikk og fargesøker. Også har du i tillegg størrelsen. Fordelen med Digital8 er at du kan sette gamle Hi8 taper rett inn, i tillegg til at det er veldig mye kamera for pengene.

Lenke til kommentar

Ser at Canon mv-450i blir foreslått som et godt kjøp.

Jeg har selv prøvd ut dette..... Er du ute etter et kamera som er stilig, lite og hendig, har en del ok finesser, men dårlig lysstyrke, så er dette et perfekt kamera for deg!

Er du derimot ute etter gode bilder også i dårlig lys, bør du få tak i et kamera med et høyere antall pixel. Et eksempel på et kamera i samme prisklasse som på papiret ser bedre ut, er Panasonic nv-ds38. Her får du også NightView i tillegg. Har ikke fått prøvd dette selv.....

Lenke til kommentar

Kjøpte et Panasonic NV-ds28 fra cyberphoto.se, fikk ikke billigere i Norge.

Meget bra kamera til den prisen, dv ut dv inn, ekstern mikrofon inngang og night view.

 

Hvis du ønsker mer så kan du gå opp til Nv-ds38

da får du med minnebrikke for stillbilde og ikke minst RCA A/V ut/inn og S-Video ut/inn dette betyr at du kan spille inn analoge signal inn på DV tapen, f.eks fra gamle videos eller TV.

 

Vurderer mitt behov for etterhvert å ta inn analoge signaler inn på DV tape, og da vil jeg bytte kamera, hvis du er interessert så kan du da få kjøpe mitt NV-dv28 (2 mnd. gammelt) for kroner 8.500NOK med stativ.

 

MVH

MacGeier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...