crazyclomp Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Jeg var og så på en 740gl stasjonsvogn igår og trenger litt hjelp til å avgjøre om jeg skal gå for den eller ikke.. Bilen er en 86modell som har rullet rundt 300000km. Han som har den har aldri hatt noe problemer med den de tre årene han har hatt den, og mener den kommer til å rulle minst 300000km til. Den gikk ikke igjennom EU-kontrollen og har stått i noen uker nå. Det som stoppet den var: 1 Ekstra fjernlys knust glass. 2 Baklys- feil farge. 3 Feil farge h/s + defekt v/s og høytsittende bremselys 4 Feil farge tåkebaklys 5 El.ledninger manglende klamring 6 Senkefjærer ikke godkjent i vognkort 7 Farlig rust i ramme bak ved støtdemperfeste 8 Stor oljelekkasje fra motor De 1000meterne i front skal vekk så da forsvinner problem 1 og 5. Begge glassene i baklyktene skal byttes og pærene byttes med fargede så der var problem 2, 3 og 4 fikset. Oljelekkasjen fra motoren var en "halvmåne" fra toppen som hadde falt ut ifølge han som har den nå. Dette er fikset. Senkefjærer er det ikke på den, grunnlaget for å skrive at det var senkefjører var visst fordi de var røde :s Men dette var fikset sa han. Da sitter jeg igjen med problem nr. 7. Farlig rust i ramme ved støtdemperfeste. Sånn som jeg forstod det var det et hull på 5x10cm som han hadde begynt på. Jeg har ikke sveist før men går det an for en tip elev å gjøre det? Eller må den inn til verksted for sveisingen? Blir dette evt. dyrt? Det er helt nye sommerdek på den med v-mønster, 205 i bredde tror jeg. Ellers kan jeg si at bilen starter med en gang og går som en klokke Etter litt diskutering ble vi enig om 4000,- på prislappen.
Espein Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 (endret) Tjaa. Har selv fått tak i en Volvo 740 GLE, 87 modell for 6500 kroner en gang. Solgte den noen uker etterpå for 19400 kr. Hun eu-godkjente den noen måneder senere og da var det kun bremseklosser som måtte skiftest. Det var en hvit sedan, rustfri. Kjøpte etter det en rød 740 GLE, som var nylig godkjent i 2 år til for 8500 kr.. Rustsveising kan fort bli dyrt på verksted, så slik sett ville jeg lett mere etter en eu-godkjent volvo for noen tusenlapper ekstra.. Endret 13. november 2009 av Espein
crazyclomp Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 Saken er at jeg vil ha noe å jobbe på i tillegg. Og jeg har egentlig falt for denne bilen Er det fy og få en kompis på tip eller bilfag tilå sveise den for meg?
Espein Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Skjønner hva du mener, har selv hatt 6 volvoer nå på 11 måneder Men om rustsveisinga blir bra, ser jeg ingen fare med det..
crazyclomp Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 Men er det sånn at den egentlig må sveises av fagfolk?
Acey Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Neida, det er samme hvem som sveiser den så lenge det er sånn passelig bra utført! Jeg kjenner folk som har fått godkjent rusthull med bare litt glassfiber og lakk over.. det er selvsagt ikke å anbefale, men bare for å illustrere poenget ;-)
crazyclomp Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 Ok ok, så det har ikke noe å si at den har blitt stoppet for den feilen på EU-konroll før? Da er det jo bare å få en kompis på tip til å sveise det da
Svampebob Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Men rust sveis er litt verre å sveise enn vanlig, særlig vis det er tynt akkurat der. Da blir det som papir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå