Gå til innhold

Problemer med trådløst nett på UiO og NIH


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I det siste har jeg hverken klart å koble meg opp på det trådløse nettverket på UiO og NIH. Jeg får bare "self-assigned IP" og beskjeden om at "You might not be able to access the internet, Airport has a self-assigned IP" (eller noe sånt).

 

Med iPhonen får jeg *umiddelbart* IP og oppkobling og alt fungerer fint!

 

Noen anelse om hva det kan skyldes? Eller andre med samme problem? Det er ufattelig irriterende.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har lignende problemer selv med min 1 år gamle macbook pro fra den var ny. Har brukt ca 20 timer på å leite etter svar på nett, feilsøkt og eksperimentert. Ingenting har hjulpet hittil. Kunklusjonen så langt etter å ha lest endeløse klager på mac wireless som stammer fra rundt 2006 til nå er... Mac trådløst suger og det eneste som hjelper er å kjøpe eksternt usb trådløs?

 

Noen som har bedre/billigere løsning enn usb trådløs for å fikse trådløs nettet på mac?

Endret av roony1974
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har forsket en god del mer og funnet ut at mac har spesielt problemer når det er mange trådløse nett. Er også problemer på universitet og lignende med mange acces punkt som har samme id. Kan hjelpe å oppgradere til neste versjon av mac osx men omtrent hver annen oppgradering så kommer problemet tilbake og slik har det hvert i mange mange år nå.

 

Har funnet en metode som fungerer til en hvis grad på min maskin. Kan å koble til under vanskelige forhold med mange nett ved å å kjøre en trådløs sniffer kaldt "kissmac", hvis jeg ikke starter og kjører scanning med dette programmet så kommer jeg ikke på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...