Gå til innhold

Fjernhjelp/fjernstyring som virker?


South_Bridge

Anbefalte innlegg

Jeg har hittil holdt en knapp på Skyfex(http://skyfex.com) fordi den er så enkel og gratis om du klarer deg bare ved å vise hvor brukeren i den andre enden skal klikke.

 

Men den er ikke blant de raskeste synes jeg, noe som gjør at jeg må se på andre alternativer når jeg må hjelpe familie og venner.

 

Tok en titt på MSRA(remote assistance) som ligger inni Windows Vista og 7. Virker bra, men er et stort problem på Vista. Oppdaget det i går og det var at vennen jeg skulle hjelp ikke fikk lagd invitasjon som skulle sendes til meg. Feilmeldingen var at tilkoblingen ikke kunne opprettes. Ingen feilkode eller noe som kan googles.

 

Så hva andre løsninger er det som er minst mulig bryderi for klienten å installere/gjøre. Er jo gjerne denne parten som ikke er den datakyndige og da kan man ikke drive å stresse med å forklare hvordan man åpner porter osv.

For RDP(remote desktop) må jeg vel åpne opp porter i rutere og slikt hos klienten for å få til å fungere?

 

Skyfex fungerte over IE, men hastigheten er så som så. Microsoft remote Assistance (MSRA) fungerte rett og slett ikke på Vista.

 

Vil gjerne ha tips om andre programmer som gjerne er en 1-2-3 løsning for klienten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har god erfaring med LogMeIn. For å få full funksjon må du nok betale, men gratisversjonen fungerer mer enn nok for de fleste behov. Det eneste du må gjøre er å registrere deg, for å så installere en liten klient på de maskinene du legger til. Jeg har gjort dette på alle PCer i familien, slik at når de ringer meg for support så kan jeg bare koble meg på og fikse. Mye enklere enn å forklare i telefonen hva de skal trykke på eller se etter

 

Hvis du har iPhone kan du tilogmed laste ned en klient til den, for å styre de maskinene du ønsker.

 

LogMeIn Free includes:

Access from any Internet-connected web browser

Access to a Windows PC or Mac

Remote control and desktop viewing

Copy and paste between computers

Wake on LAN

Reboot/reconnect (including safe mode)

Basic reports (remote access sessions and user access)

Chat

AES 256-bit encryption

SSL/TLS intrusion detection

IP address lockoutNo need for firewall, router or proxy configuration

No requirement for remote PC admin rights

 

Det er iallefall mitt lille tips :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...