Androish Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Hei Lager denne tråden i stor grad for meg selv for å kunne samle tankene mine rundt vannkjøling. Men jeg har også null praktisk erfaring med vannkjøling så jeg vill bli taknemmelig for inspill. jeg har tenkt å overklokke prossessoren til iallefall 3.5-4.0 Ghz Bygger oppsettet på denne guiden PC - har ikke bestilt pc enda men er ganske sikker på hovedelene. Handlevogn her prossessor: i7 920 grafikkort: Ati radeon 5870 hovedkort: Asus P6T Deluxe Kabinett: Corsair Obsidian Series 800D (skal ha radiator innvendig i topp) Jeg ønsker hovedsakelig å kjøle ned prossessor og grafikkort. Usikker på om hovedkortet trenger vannkjøling. Komponenter jeg trenger prossessorblokk: Watercool Heatkiller CPU LGA1366 Rev. 3 Copper GPU blokk EK Waterblocks EK-FC5870 - Acetal+Nickel 110$ Radiator. Lurer på hvilken 3x120 radiator vill være mest formålsnyttig å ha i Corsair Obsidian Series 800D. Pumpe: Veldig usikker på pumpe. Trenger en som kan drifte systemet mitt uten for høy lyd. Resevoir: Har god plass i kabinettet så hvilket som helst reservoir er vell mulig. Slanger: her er jeg egentlig et stort spørsmålstegn men virker som om slangediameteren ikke er det viktigste. Nipler: Hvilke nipler er sikkrest? Vifter: Usikker noen vifter som er like gode som Noctua bare mindre stygg? Takker for alle inspill
Wixicy Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 (endret) prossessorblokk: Watercool Heatkiller CPU LGA1366 Rev. 3 Copper GPU blokk EK Waterblocks EK-FC5870 - Acetal+Nickel 110$ Radiator. Kommer helt an på viftene du skal bruke. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Personlig ville jeg ha gått for TFC eller TC 120.3 Pumpe: MCP355 med en XSPC Pump top/res eller en for to slike pumper hvis du bestemmer deg for å oppgradere med enda en loop senere (Pumpen(e) går i tanken). Resevoir: Les over Slanger: Anbefaler tygon slanger over de andre, da kvaliteten på dem er generelt bedre. Les denne og bestem deg for hva du liker: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157370 Personlig valg: http://www.sidewindercomputers.com/ty1idx3odlat.html Nipler: Vanlig nipler, altså de du ikke skrur på. Bitspower har best ID på niplene sine. Vifter: Her må du velge hva du foretrekker etter hvor mye støy du tåler Endret 19. november 2009 av Wixicy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå