Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Inspiron 1720 - ny kræsj

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte dessverre det som virker å være en mandagsmaskin fra Dell, Inspiron 1720 for snart 2 år siden. Maskinen har stadig kræsjet og Dell har bytta harddisk en gang.

Siste resintallering av Vista var for 1 mnd siden, nå starta problemer brått og jeg kommer meg ikke inn på maskina (tidligere har jeg kunnet starte opp etter første crash dump).

-Kommer så langt som til pålogging vista. Så blir bildet stående i påloggingsfasen, feilmelding som så kommer opp i et vindu er "Systemt finner ikke angitt fil". Dette skjer både ves start i sikkerhetsmodus og ved start på vanlig måte. Strømmen må slås av for å slå av maskina.

Med assistanse fra Dell support har jeg testa maskina for feil (trykte Fn ved oppstart). Konklusjonen til support var at det er ikke noen hardware feil, og dette må jeg da finne ut av sjøl. Bruker McAfee og tror ikke det kan være virusangrep, og har flere maskiner på samme nettverk, som funker utmerket hele tida.

-Er det noen annen løsning enn den tungvinte å reistallere alt på ny, enda en gang?

Endret av kig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At den ikke finner angitt fil tyder på ram eller harddisk, eller feil i installasjonen av operativsystemet. Du kan prøve å installere vista på nytt, eller så kan du laste ned og brenne ut hirens boot cd (søk google) og feilsøk ram og harddisk med den. Jeg syns det høres litt ut som hardware problemer jeg da :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...