Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke forbi "Windows is loading files".

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg fikk en tre år gammel pc og satt inn nytt skjermkort og nytt minne. Men da jeg skulle kjøre XP recovery cden fryste installasjonen på "windows is loading files". Jeg prøvde også med Windows 7 men igjen fryste installasjonen på "Windows is loading files" . Jeg prøvde masse forskjellige ting og fant ut at hvis jeg koblet fra DVD ROMet kunne installasjonen fortsette. Jeg har kjørt Windows 7 uten DVD ROM helt uten problemer siden.

Det eneste som er problematisk er når jeg skal installere spill eller lignende og alltid må laste ned en crack for å spille uten cd :S

Noen som vet hva dette skyldes er jeg evig takknemlig ?

PC:

Hovedkort: MSI K9N Platinum nForce 590

Prossessor: AMD Athlon 64 x2 4600+

Grafikkort: ATI XFX HD4890

Strømforsyning: NorthQ ATX 400W

RAM: OCZ DDR2 800Mhz Gold

CD/DVDROM: NEC DVD-brenner AD-5170

Harddisk: Westen Digital Caviar SE16 250GB

Endret av joey92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer nå, når du starter opp pc'en med cd-rom tilkoblet hk? Er alt som normalt, men cd-rom fungerer ikke?

Etter hva jeg skjønner, så har AD-5170 en IDE tilkobling, så det letteste hadde nok vært å få tak i en sata cd-rom.

Ser det er mange nForce 570 (ikke 590, hvis det er K9N Platinum du har)som har dette problemet. Du kan se i denne linken, om du finner en løsning.

Kanskje det hjelper med ny chipset driver, eller siste bios versjon, det er en risiko å oppdatere bios!

Skrevet
Hva skjer nå, når du starter opp pc'en med cd-rom tilkoblet hk? Er alt som normalt, men cd-rom fungerer ikke?

Pcen blir stående på den første Windows-logoen i det uendelige. Takk for linken skal sjekke det ut.

Ny strømforsyning kommer om noen uker bare lommeboken blir litt større:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...