Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]datamaskin skrur seg av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey, da ser jeg om den fortsatt er veldig varm selvom jeg ikke gjør noe spesielt og da eventuelt bestiller meg den fra komplett. Eller burde jeg velge en annen?

Har du prøvd cpu:occt test?

Ja, og det kommer fortsatt opp at CPU blir for varm etter 1 minutt.

Skrevet (endret)
Eller burde jeg velge en annen?

Hadde jeg hatt plass til den, så hadde jeg kjøpt den i vinter, men måtte gå for en mindre.

Edit, bare den går klar av ram brikkene dine, dem er jo litt høyere enn standard brikker.

Endret av ask99
Skrevet (endret)

Edit: Hvis jeg velger den CPU kjøleren. Må jeg ha med noe ekstra eller følger alt med? Og med det mener jeg termisk pasta og sånn man har mellom hovedkortet og kjøleren, hvis du skjønner hva jeg mener.

Edit2: Jeg fant den på datakjeden også, men er litt usikker på om det følger med vifte her også siden den er 200 kr billigere enn på komplett. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36231%3br:pg

Endret av mellers
Skrevet

Nei skjønte ikke helt hva du mente, men det følger med termisk pasta til å ha mellom cpu og kjøler. Husk at du må ta hovedkortet ut av kabinettet, når du skal montere denne kjøleren.

Trur nok det følger med vifte, trur den heter NH-U12 når det ikke er med vifte, men jeg lurer på hvor det Fjernlageret ligger.

Omtrent samme pris på Netshop også.

Skrevet (endret)

Jeg bestilte den CPU vifta for noen dager siden og fikk den i dag. Jeg monterte den etter instrukser fra noctua. Jeg setter alt inn igjen og skal starte maskinen. Men da kommmer den seg forbi bios og dermed skrur seg av uten en feilmelding. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?

Edit: Jeg har sjekket alle kabler at de sitter riktig.

Endret av mellers
Skrevet

Hva mener du med "skrur seg av", vil det si at strømforsyning stopper?

Du har nok gjort en feil, når du har satt inn hk igjen. Prøv å monter på nytt!

Skrevet

Fant ut av det. Nå fungerer den helt optimalt. Nå skrur den seg ikke av lenger og tempen ligger på 19 grader :) Takk for all hjelp jeg har fått her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...