Gå til innhold

Ny bærbar PC til videoredigering


t_v

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg planlegger å kjøpe ny bærbar PC. Skal bla. brukes til videoredigering (HD, AVHDC).

 

Jeg vil tro at det er fornuftig å kjøpe en bærbar PC med i7 prosessor...?!

 

Vurderer følgende alternativ (men vil gjerne evt ha innspill også på andre kandidater)

- Asus M60J

- Asus MX62J

- HP dv6-2090

- HP dv7-3090

Har dere noen anbefalinger? Generelt sett ser det ut som om 'kun' Asus tilbyr 2 års garani, mens de andre tilbyr 1 års garanti. Ved ellers like forhold ønsker jeg derfor Asus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også på utkikk etter en bærbar til dette bruket, og har tenkt på disse alternativene.

 

Jeg har også sett på Dell XPS 16 med i7 prosessor. Denne har også 1080p oppløsning. Er dog et par lapper dyrere, men den er på tilbud nå.

 

Har farten (rpm) på harddisken stor innvirkning på redigering?

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg planlegger å kjøpe ny bærbar PC. Skal bla. brukes til videoredigering (HD, AVHDC).

 

Jeg vil tro at det er fornuftig å kjøpe en bærbar PC med i7 prosessor...?!

 

Vurderer følgende alternativ (men vil gjerne evt ha innspill også på andre kandidater)

- Asus M60J

- Asus MX62J

- HP dv6-2090

- HP dv7-3090

Har dere noen anbefalinger? Generelt sett ser det ut som om 'kun' Asus tilbyr 2 års garani, mens de andre tilbyr 1 års garanti. Ved ellers like forhold ønsker jeg derfor Asus...

 

Like før jul slipper Asus ut sin G51J, og den har det meste, bl.a. 1920X1080 - 15,4 skjerm, i7 prosessor, samt GTX 260. Her en test som er gjort av den, og prismessig tipper jeg kr 13-14.000 for den. Tror den vil være midt i blinken for deg. Billigst av de "rå" bærbare regner jeg med.

Lenke til kommentar

Synes både Asus G51J og Dell XPS 16 virker bra, spesielt siden de har 1920x1080 oppløsning på 15.4/15.6" skjerm. Men hvor viktig er det med 1920x1080 istf 1366x728 på 15-16" skjerm? Det koster jo fort en del ekstra for full-HD oppløsning...! Skal jo primært bruke PC til vanlige kontorapplikasjoner + videoredigering (ikke spill...)

 

Fordelen med XPS 16 vs G51J er at den faktisk kan bestilles (men vet ikke hvor lang tid Dell bruker på å levere da...)

Lenke til kommentar
Synes både Asus G51J og Dell XPS 16 virker bra, spesielt siden de har 1920x1080 oppløsning på 15.4/15.6" skjerm. Men hvor viktig er det med 1920x1080 istf 1366x728 på 15-16" skjerm? Det koster jo fort en del ekstra for full-HD oppløsning...! Skal jo primært bruke PC til vanlige kontorapplikasjoner + videoredigering (ikke spill...)

 

Fordelen med XPS 16 vs G51J er at den faktisk kan bestilles (men vet ikke hvor lang tid Dell bruker på å levere da...)

 

Til videoredigering tror jeg at Asus G51J er å foretrekke, da den har Core i7.

Titt på denne for å se forskjellen i prosessoren.

Prismessig vil jeg ikke tro det vil bli så store forskjeller.

 

Her fant jeg en test mellom ASUS G51J og Dell Studio XPS 16. Omtrent 33 % høyere ytelse!

Endret av Protest
Lenke til kommentar

 

Jaggu kan den leveres med Core i7. Var å lette, men da fant jeg bare svakere CPU løsninger.

ATI HD 4670 er dog endel svakere enn NiVidia GTX 260, men det ser jaggu meg ut som om Dell maskinen blir billigere enn hva Komplett bl.a vil ha for Asus G51J.

 

Syns prisen på kr 14.995 er litt drøyt for Asus G51J som PS.no og Komplett.no vil ha for den. Det er mer enn kr 4.000 som den selges for i USA, omregnet til NOK med alle avgifter. Regner med at de har grei avanse i USA også.

 

USA prisen er lavere enn $ 1.500 og med dagens kurs på 5.60 så vil det si NOK 8.400. Til det tilkommer mva og noen mindre avgifter, samt frakt om man bestiller den selv. Må tro at Norek får en bedre pris fra ASUS enn $ 1.500, og sluttprisen burde ikke vært en krone over 13.000. Helst kr 12.000, og likevel vil de ha nok til julebord :cool:

Endret av Protest
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

 

jeg planlegger å kjøpe ny bærbar PC. Skal bla. brukes til videoredigering (HD, AVHDC).

 

Jeg vil tro at det er fornuftig å kjøpe en bærbar PC med i7 prosessor...?!

 

Vurderer følgende alternativ (men vil gjerne evt ha innspill også på andre kandidater)

- Asus M60J

- Asus MX62J

- HP dv6-2090

- HP dv7-3090

Har dere noen anbefalinger? Generelt sett ser det ut som om 'kun' Asus tilbyr 2 års garani, mens de andre tilbyr 1 års garanti. Ved ellers like forhold ønsker jeg derfor Asus...

 

 

Hei, jeg er også på leting etter en bærbar pc for å redigere AVCHD og spille:P Fått flere tipps på tråden her;) men vil bare tipse om at denne pc-en kan være et alternativ, i 14 000 pris klassen. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=112116

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg planlegger å kjøpe ny bærbar PC. Skal bla. brukes til videoredigering (HD, AVHDC).

 

Jeg vil tro at det er fornuftig å kjøpe en bærbar PC med i7 prosessor...?!

 

Vurderer følgende alternativ (men vil gjerne evt ha innspill også på andre kandidater)

- Asus M60J

- Asus MX62J

- HP dv6-2090

- HP dv7-3090

Har dere noen anbefalinger? Generelt sett ser det ut som om 'kun' Asus tilbyr 2 års garani, mens de andre tilbyr 1 års garanti. Ved ellers like forhold ønsker jeg derfor Asus...

 

 

Hei, jeg er også på leting etter en bærbar pc for å redigere AVCHD og spille:P Fått flere tipps på tråden her;) men vil bare tipse om at denne pc-en kan være et alternativ, i 14 000 pris klassen. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=112116

 

Den maskinen har bare en # Skjerm: 15.6" WXGA (1366x768)#

og etter min mening egner den seg ikke for videoredigering. Da vil du ønske 1920 i bredden. Enten 1080 eller 1200 i høyden.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg planlegger å kjøpe ny bærbar PC. Skal bla. brukes til videoredigering (HD, AVHDC).

 

Jeg vil tro at det er fornuftig å kjøpe en bærbar PC med i7 prosessor...?!

 

Vurderer følgende alternativ (men vil gjerne evt ha innspill også på andre kandidater)

- Asus M60J

- Asus MX62J

- HP dv6-2090

- HP dv7-3090

Har dere noen anbefalinger? Generelt sett ser det ut som om 'kun' Asus tilbyr 2 års garani, mens de andre tilbyr 1 års garanti. Ved ellers like forhold ønsker jeg derfor Asus...

 

Hva er budsjettet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...