Nesjen92 Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Hei ! Sitter med ein Toshiba Qosmio x-300 , den har vista , men kver gong eg prøver å boote , kjem feilmeldinga "Error loading Operating System" So eg tenkte eg skulle installere Windows 7 , men det fryse veldig tilig i installasjonen , kver gong på samme plass. Når eg prøver å boote frå ein Ubuntu disk , får eg meldinga : Press a button to start from cdrom....... "Error loading Operating System" Noken som kan hjelpe meg ?
cmyrland Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Prøver du å boote Ubuntu fra minnepenn eller cd? Høres jo nesten ut som om det er biosen din som klurer. Prøvd å resette eller oppdatere bios?
Nesjen92 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 CD , men har prøvd med ein ekstern cdrom og , samme problem. Harkje prøvd det nei , korleis resetta eg bios ?
cmyrland Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 I det du skrur på maskina står det f.eks. "press F12 to enter BIOS". Evt kan det også være F10, Esc etc. Husker ikke Toshiba sin default akkurat nå. Der har du mulighet til å resette BIOS og endre en del innstillinger. Men siden du ikke klarer å boote noe som helst kan det også være at du bør reklamere på maskinen der du kjøpte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå