Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm når jeg starter pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle spille Gta San Andreas istad, og skulle installere et program som het alcohol 120% eller noe sånt, og etter at jeg installerte det, så fikk jeg en blå skjerm opp med masse tekst.. Så prøvde jeg å restarte pc'en, men jeg rekker så vidt å komme inn på pc'en og skrivebordet,før den blå skjermen kommer opp igjen..

Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk F8 under oppstart, og prøv sikkermodus. Hvis det går greit i sikkermodus, så prøv Systemgjenoppretting til et tidligere tidspunkt når pc'en fungerte.

Slik kjører du systemgjenoppretting i sikkermodus:

Åpne Systemgjenoppretting fra Hjelp og støtte.

Følg instruksjonene på skjermen.

Hvis du vil starte veiviseren for systemgjenoppretting, klikker du Start og deretter Hjelp og støtte. Klikk Ytelse og vedlikehold, klikk Bruke systemgjenoppretting til å angre endringer og klikk deretter Kjør veiviser for systemgjenoppretting.

Skrevet
Trykk F8 under oppstart, og prøv sikkermodus. Hvis det går greit i sikkermodus, så prøv Systemgjenoppretting til et tidligere tidspunkt når pc'en fungerte.

Slik kjører du systemgjenoppretting i sikkermodus:

Åpne Systemgjenoppretting fra Hjelp og støtte.

Følg instruksjonene på skjermen.

Hvis du vil starte veiviseren for systemgjenoppretting, klikker du Start og deretter Hjelp og støtte. Klikk Ytelse og vedlikehold, klikk Bruke systemgjenoppretting til å angre endringer og klikk deretter Kjør veiviser for systemgjenoppretting.

Jeg prøvde nå å trykke på F8 og deretter sikkermodus. Jeg rakk ikke å gjøre noe annet før skjermen ble blå igjen....

Skrevet
Har du et valg som heter "Siste fungerende konfigurasjon", når du trykker F8?

Ja

Jeg prøvde å gjøre det nå, og det ser ut som at det fungerer... !

Er det noe jeg kan gjøre for å hindre at dette skjer igjen?

Tusen takk for hjelpen! Veldig hyggelig av deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...