Gå til innhold

[Løst]Multiboxing i WoW


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Trenger litt hjelp her. Vil multiboxe wow, men har ingen erfaring med det fra før av. Har lest en del på nett, men vil gjerne ha anbefalinger fra folk med egen multibox erfaring eller folk som kjenner multiboxere når det kommer til hvilket program jeg bør velge.

 

Skal kjøre software multiboxing.

Skal kjøre 5 chars på samme PC (jepp har kraftig nok PC; i7-920, 6GB, HD5870).

Om programmet er koster noe gjør ingenting, vil bare ha ""det beste" og ikke noe som er scam/keylogger/backdoor :(

 

På forhånd takk for all hjelp!

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar folkens.

Men jeg søker altså aller helst svar fra folk med egen erfaring. Kjenner til de forskjellige multibox forumene og har lest mye om forskjellige programmer. Det jeg helst vil ha er svar fra norske gamers som har egen eller "kompis" erfaring.

 

men vil gjerne ha anbefalinger fra folk med egen multibox erfaring eller folk som kjenner multiboxere når det kommer til hvilket program jeg bør velge.

 

@ Lunicks: Har du erfaring med et program (Keyclone?)? Kunne du isåfall utbrodere kort hva du bruker det til, om du synes det fungerer bra, om du vil anbefale det o.l?

 

Espen

Lenke til kommentar

Hadde en periode hvor jeg multiboxa med 3 karakterer og jeg brukte keyclone. Det koster litt penger, men det er absolutt verdt det.

De har en egen hjemmeside så du kan jo sjekke om den er oppdatert. Keyclone kan også hjelpe deg med å fjerne kantene på wow vinduene og starte alle programmene du trenger på riktig plass.

 

Jeg startet opp med guider fra dual-boxing.com.

Lenke til kommentar

espen00, Jeg har multiboxet "casual" siden i fjor, jeg spiller ikke arena men liker å slappe av med world pvp eller battlegrounds. Nå har jeg ikke erfaring med leaderless setups som er et must i arena men jeg vil anbefale å bruke en software som heter Octopus - til mitt bruk passer det perfekt.

 

Det er enkelt å sette opp, krever ingen installasjon (genialt hvis du formaterer like ofte som meg da du ikke trenger å sette opp noe på nytt etter formatering) og det kan brukes til det meste. Å få det til å virke tar ikke mange minuttene, men det er også nok av "avanserte" innstillinger hvis du vil gå litt i dybden. Du kan sette det opp slik at et tastetrykk åpner alle WoW-vinduene du vil bruke, og resizer, croper og plasserer dem på riktig plass for deg.

 

Som sagt spiller jeg casual så jeg har ikke satt opp en leaderless-setup hvor ingen karakter er "hodet" eller "lederen" av de andre. Så dette vet jeg ikke om lar seg gjøre i Octopus. Trenger du hjelp til dette ville jeg lest guidene på dual-boxing.com, er ikke et spørsmål du kan ha som ikke er blitt besvart der.

 

Det gøyeste med multiboxing er helt klart reaksjonene fra andre medspillere. Når du logger inn annenhver måned ca og one-shotter de som arbeider hardt med spillet og raider i timevis hver dag, det tar veldig på følelsene deres at etter all deres innsats så er de likevel så "svake" :)

World PvP er like moro, campe meeting stones eller den dragen i Icecrown alle må drepe for et quest.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Driver å leveller opp litt nå med 5 mages , bruker isboxer ( sjekk på www.dual-boxing.com ) + jamba addon for auto follows etc.

 

isboxer kan iallefall sterkt anbefales selv om det koster bitte litt å bruke det, først så switcher the mellom wow instances instant ( ingen overdrivelse , ikke et millisekund en gang så switching mellom karakterer er ikke noe hazzle ) + at alt er leaderless uten focus så du trenger bare å switche til en skjerm så har du de andre toonene til å assiste deg.

 

en annen genial feuture er repeater regions , disse kan du konfigurer så vil vær gang du har musa over denne skjerm biten enten pass musa og click gjennom til en spesifikk klient eller til alle etc( f.eks du kan definere en region hvor du har grid for en healer også kan du bare klikke gjennom til klienten hvor healern er ).

 

du har såklart også full repeating hvor musa blir transmittet til alle skjermene hvis man trenger det, fint for aoe hvor man må targette etc( sett "camera" likt på alle skjermene først deretter kan så du targette likt på alle klientene)

 

den har også standard ting som at man kan sende keys i rotasjon , til en spesifikk klient alle på en gang ,alt du måtte trenge.

Lenke til kommentar

Hei, og takker for svar.

 

Har vel kommet dit etterhvert at jeg er relativt godt fornøyd med egen forståelse av hvordan multiboxing fungerer og hvilke programmer som tilbyr hva (i teorien alt dette da). Med mindre noen har noen store motforestillinger så kommer jeg til å teste Keyclone først. Har lest og postet noe på forskjellige forums også, bla dual-boxing.com, og føler jeg er i mål for nå.

 

Takk for hjelp dere som svarte!

 

Pycnopodia: Takker for tips om FTL setup, har lest litt om det og er klokere nå. Helt klart noe som kommer til å bli viktig for meg og noe jeg tar med videre.

 

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...