Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg helt ute av dette med overklokking (mange år siden) men skal kjøpe meg ny pc med slik prosessor nå snart. Ligger den magiske grensa på grei luftkjøling på dette punktet? Og er det alle prosessorer av denne typen som klokker bra, eller bør jeg f tak i en med spesiell stepping og revisjon?

 

Og dette med minne. Hvilket minne bør jeg kjøpe for å kjøre det synkronisert og å få en slik klokk?

Lenke til kommentar

Lurer på litt av det samme. Er det forresten noen som veit om noen grei guide for å overklokke denne prosessoren? Jeg er fullstendig n00b på dette området. Googla litt men jeg ble bare mer lost av det jeg fant.

 

PS. Er det greit å overklokke på stock kjøleren, eller må man ha en heftigere en?

Lenke til kommentar

Hva er VTT (kalles også noe sånt som QPI/DRAM voltage) på?

 

 

En mini Guide om hvordan klokke I7 920 i spoiler :-)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

En "mini-guide" for klokking av I7 920:

(NB: kan hende det heter forskjellige ting men da får dere lete litt ;-)

 

Det er ingen "grense" på hvor mye du burde klokke GHz en til. det er hvor mye vCore (hvor mye strøm som skal til CPuen) som betyr noe.

Altså samma om det er 4ghz eller 3.5ghz hvis den kjører på 1.24v begge "dør" like fort (litt usikker men...) så jo mindre vore jo bedre ;-)

 

NB: Veldig viktig at du har en luftkjøler som kjøler CPUen din bra.

at den ligger mellom 60c-70c under prime95 last er bra

1. Sett Minne Multi til x6

2. Sett uncore til x15

3. Skru av Intel Turbo Boost

4. Sett BCLK til ønsket Ghz er nådd (200BCLK er 4ghz)

5. Sett Vcore til det den er stabil med (ca 1.30v på 4ghz med D0 stepping og noe mer for C0 stepping)

6. Sett VTT/QPI/Dram volt til noe mellom 1.25v og 1.355v (ikke så mye over 1.355 for en 24/7 klokk)

 

 

Når du skal Sjekke om Klokken er "stabil" så må du FØRST finne ut hva du skal bruke dataen til.

Ingen vits i og stresse den med Prime95 i X antall timer hvis du bare skal bruke den til spilling.

beste måten for og sjekke om din CPU klokk er "stabil" er at du heller sjekker den via og spille det tyngtse spillet du har og spiller dte i noen timer :-)

 

Hvordan se hva du skal gjøre i tildfelle BSOD:

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=7528

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...