Gå til innhold

nytt hovedkort + cpu


weex

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen !!

 

Jeg vurdere å bytte mitt gamle abit kg7 ut med et nytt kort. Jeg vurderer Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A , etter å ha hørt mye bra om det. Jeg vil også ha meg ny cpu. I den forbindelse har jeg et par spørsmål. Hvilken cpu av AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

barton, og AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus Thoroughbred vil gi best ytelse ?

 

Jeg har forløpig tenkt å benytte meg av min gamle 512 mb ddr pc 2100 ram. Vil denne fungere ? Jeg vil også benytte meg av mitt gamle geoforce 2 mx skjermkort, vi det virke ? Håper på velmenende råd fra hjelpsomme entusiaster !

 

Stein Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier seh neste selv at XP2600 har bedre ytelse enn XP2500....

ASUS A7N8X Deluxe/GD kortet støtter DDR2100 brikker, men du vil ikke få optimal ytelse

i og med at brikken ikke operer på mere enn 266MHz buss...

Med tanke på skjermkortet ville jeg ha kjøpt meg nytt skjermkort før jeg hadde oppgradert det andre med mindre rsten av maskinen var ufattelig dårlig.

skjermkortet er nok den største flaskehalsen av alt.

skulle du høre på mine råd ville jeg anbelfalt deg å kjøte et elller annet ATI basert kort

De er både ytelsessterke og billige...

Lenke til kommentar

Hei

 

Enig i at xp 2600 antakelig yter bedre. Det jeg egentlig lurer på er hva som er forskjellen på Barton og Thoroughbred. Hva taler f. eks for en xp2500 med barton-kjerne i og med at disse to prosessorene koster ca. det samme ?

 

Stein Arild

Lenke til kommentar
thoroughbred kjørere med 266 fsb med 256 cache og barton har 333 fsb med 512 cache :roll:

 

Du får også xp2600+ med 333mhz!!

 

Den er dyrere......

 

Barton har dobbelt så mye l2 cache (hurtigminne) som thoughtbred, så jeg vilel gått for XP2500 sålenge det er Barton :yes:

 

Jeg ville også gått for en xp2500+. Bare påpekte at xp2600+ finnes i 333mhz-versjon.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Et lite spørsmål til slutt. Når det gjelder minne, hva er den beste løsningen for et Asus A7N8X Deluxe hovedkort ? To 256 mb pc 2700 brikker, eller to 256 mb pc 3200 ? Er det noen praktisk forskjell ?

 

Stein Arild

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...