Gå til innhold

[JAVASCRIPT] jQuery UI Dialog med AJAX post.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en jQuery UI Dialog og har da brukt følgende kode fra denne nettsiden: jQuery UI Dialog

Jeg vil gjerne ha noe som dette: jQuery UI Dialog - 2, men den bruker bare .append til div-en som er der.

Jeg skulle gjerne ha postet det til en php-fil som validerer så for å poste det til MySQL spørring.

Ikke bare post ajax koden takk.. Gjerne beskriv kort hvordan :)

 

Og ja, prøvde i selv hele går med eksempler på ajax kode som jeg ikke klarte...

 

EDIT:

Glemte å legge:

Når jeg trykker på "rediger"-knappen så skal den hente alt det som skal stå i dialog boksene fra en boksen der rediger knappen er. Altså en $_GET['id'] eller noe i den duren.

Hver <div> er følgende:

<div id="<?php echo $row['id']; ?> med rediger knappen i diven. Så hver div har allerede en id fra databasen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er vel å finne koden for formen i dialogen og sette

<form action="myphpscript.php" method="post">

..slik at formen poster til en php-fil der du kan behandle data.

 

Det du vel heller bør gjøre er å grave i koden til du finner funksjonen som blir kjørt når man trykker på "Create user"-knappen (samme sted du finner .append() funksjonen du nevner). Her putter du inn noe alá

$.post("myphpscript.php", { username: $("#username").val(), mail: $("#mail").val(), password: $("#password").val() }, function(data) {

$("#divmedlisteoverusers").append(data);

});

 

Dette er bare pseudokode, så jeg håper du forstår hva jeg mener. Der det nåværende scriptet gjør en .append() for å legge til brukerinfo du skriver inn legger du inn en $.post() som sender info til php-filen du ville ha for å behandle dataene.

 

Vanskelig å forklare eller kode noe du har nytte av i farta. Håper det er til noen hjelp!

Lenke til kommentar

Beklager, du er på feil forum.

 

Hvis du trenger kode så er det bare å spørre.

 

Om jeg trenger kode så jeg kan gjøre hva? Kode hele skiten for deg? Dette er et forum der folk som er villige til å lære selv kan spørre om hjelp når de står fast, ikke et forum der folk som er for gjerrige eller fattige til å betale noen for å gjøre en jobb kan få gjort den gratis.

 

Sorry om det er litt "slap in the face" men jeg tror nok grunnen til at du ikke fikk svar før du pm'et meg er nettopp det at du ikke virker som typen som leser, eksperimenterer feiler og gjenntar til du må ha hjelp før du ber om det. Jeg har fortalt deg hva du må gjøre såpass klart at dersom du har common sense og noen som helst interesse for utvikling klarer du fin-fint å komme i allefall et godt stykke på vei.

Lenke til kommentar

Nei nei, trodde du ikke kune vise meg eksempler fordi jeg ikke hadde med nok beskrivelse.

Nja, skal prøve da men :p

 

EDIT:

Får opp formen med $_POST osv. men problemet er at jeg ikke får noe $GET i formen, for hvis jeg prøver slik:

a href="index.php?id={$id}" så funker det dårlig fordi lenken blir da slik: index.php?id=4#endrenyhet

som ikke funker, jeg må ha i ?id.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...