Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke bootet opp i Windows 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har du brukt mye tid på det, uten å få noe nyttig ut av det.

Så bruk gjerne 1 time til, for å forstå litt mer, uansett om du må installere på nytt eller ikke.

Så, starte opp med Win 7 DVD plate. Gå videre til vanlig prosedyre TIL du kommer der du ser alle disker og partisjonene dine.

Der skal du ta bilde, eller notere ned det du kan lese der, slik det står det.

og la det stå der. ( du skal tilbake til repair funksjon)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Som jeg sa tidligere så kommer ingen av diskene mine opp når jeg bruker Windows 7-DVDen.

Nettopp

Hvordan kan du da gå videre med det her?

#Men viss jeg gjør det så sletter jeg jo alt som ligger på systemdisken, eller? #

Derfor nevnte jeg noe nyttig for deg.

.... og hvordan du installerte win 7 i utgangspunkt.

Når det gjelder at du ikke ser på harddiskene, og det på grunn av drivere (noe som er vanskelig å forstå) så vil du ha mulighet å laste drivere, nettop når du er i den bilde jeg nevnte, via advanced options.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg skjønner ingenting wiberos :(

Jeg har nå brent ut en Ubuntu-CD og tatt backup av alle filene mine på systemdisken. Problemet nå er bare å få installert Windows 7 igjen. Når jeg booter opp installasjonsdvden og fortsetter som normalt ber den meg om å finne noen drivere til CD/DVD-device, eller noe. Har prøvd å latt den scanne igjennom drivercden til hovedkortet mitt, og drivercden til DVD-brenneren min, men det hjalp lite.

Hva kan gjøres her?

Lenke til kommentar

Fikk et tips fra windows7forums.com om å sette SATA-instillingene i BIOS til AHCI, istedenfor IDE. Det fungerte utmerket, og jeg har nå installert Microsofts mesterverk på nytt igjen.

Takk for all hjelp jeg har fått i denne tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...