chrisse Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Heisann Tenkte jeg skulle montere et powerfilter i bilen min, men luftmålera er et problem da. Så tenkte jeg å spørre noen her om åssen det er mulig å få ordnet dette problemet. Noen som kan hjelpe meg med det? Setter stor pris på all hjelp ^^ min bil: Mazda 626 Sedan 96-modell 1.6 Liter bensin
cossiemk1 Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Har du ikke bare 1 LMM?? da Da skal i tilfelle powerfilteret kobles på der orginal luftfilteret nå går inn på LMM.. Du må sikkert ha et adapter Legg ut bilde, så er det lettere å vise deg
chrisse Skrevet 1. november 2009 Forfatter Skrevet 1. november 2009 Har du ikke bare 1 LMM?? da Da skal i tilfelle powerfilteret kobles på der orginal luftfilteret nå går inn på LMM.. Du må sikkert ha et adapter Legg ut bilde, så er det lettere å vise deg etter det jeg så, så har jeg 2 luftfilter målere + en vakum måler (eller hva det er) :/ Men skal legge ut et bilde i morgen. så kan jeg vise deg:) Erger meg over disse luftfilter målerne som ødelegger dette. xD
chrisse Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 (endret) Her er et oversiktsbilde av det vesentlige angående å montere et powerfilter. Og her har jeg tatt et nærbilde av målerne (2 stykker på høyre side) og den på venstre siden trur jeg er en vakum-måler. (Litt usikker på den egentlig) Endret 2. november 2009 av chrisse
cossiemk1 Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Her ser vi hele luftfilterboksen ja, og slangen på vestre side er vakum, og den kan du blende. På høyre side av luftfilterboksen så sitter det noe som ser ut som en sensor, mest sannsynlig en lufttemperatur sensor, men det er jeg ikke 100% sikker på. I overkant av filterboksen så sitter luftmengdemåleren, og den må stå der. Hvor går "slangen" i nerkant av filterboksen? Det er vel bare luftinntaket? I så fall så fjerner du alt fra LMM og nedover (i følge bildet) og monterer powerfilteret på LMM der som luftfilterboksen nå står
chrisse Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 Her ser vi hele luftfilterboksen ja, og slangen på vestre side er vakum, og den kan du blende. På høyre side av luftfilterboksen så sitter det noe som ser ut som en sensor, mest sannsynlig en lufttemperatur sensor, men det er jeg ikke 100% sikker på. I overkant av filterboksen så sitter luftmengdemåleren, og den må stå der. Hvor går "slangen" i nerkant av filterboksen? Det er vel bare luftinntaket? I så fall så fjerner du alt fra LMM og nedover (i følge bildet) og monterer powerfilteret på LMM der som luftfilterboksen nå står den på venstre side er vakum ja, stemmer. Men blende? Vet ikke hva det vil si jeg (a) Kan stemme at det er en sensor, når motoren gikk og jeg tok den ut så skjedde det ingenting værtfall. Ja, den luftfiltermåleren har jeg funnet ut at jeg ikke skal fjerne. Tok ut den også når motoren gikk, og da reagerte motoren. Ikke bra å kjøre uten den vet jeg. Og den slangen er som du sier, bare luftinntak, den går bare nedover som et luftinntak ja. Det jeg tenkte på er å kobla fra luftslangen fra boksen, og koble powerfilteret inn på luftslangen. Så kutte av den plastdelen på boksen som luftinntak festes til. Slik at den slangen går inn i boksen, slik at powerfilteret kan kobles til der. Går det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå